Kahve laboratuvarı barista yetiştiriyor

Coffee Manifesto, barista eğitimleri ve workshop gibi özel etkinlikler düzenlemek amacıyla sektörün ilk kahve laboratuvarını hayata geçirdi.

SERDAR SAĞLAM

Kahve sektöründe 20 yılı aşkın tecrübeye sahip olan Tramplen Gıda tarafından kurulan Coffee Manifesto, üçüncü nesil kahve dünyasını geliştirmeye devam ediyor. Marka, barista eğitimleri, workshoplar ve keyifli tadım etkinliklerinin düzenleneceği Coffee Manifesto Kahve Laboratuvarı'nı hizmete sundu. Sektörün okulu haline gelen Coffee Manifesto artık 'Kahve Laboratuvarı'yla tüketicilere de kahvesini bir profesyonel gibi demleme keyfi yaşatmayı hedefliyor.

6 YENİ MAĞAZA HEDEFİ

Sektörün manifestosunu yazmak için yola çıktıklarını anlatan Coffee Manifesto Genel Müdürü Emel Eryaman Usta, Kahve Laboratuvarı'yla isteyen herkesin uzman baristalar ev sahipliğinde, çekirdek kavurmadan öğütmeye kahvenin her aşamasını keşfedebileceğini söylüyor. Coffee Manifesto Kahve Laboratuvarı, uluslararası kabul gören sertifikalı eğitimler veriyor. Kendi kahve dükkanını açmak isteyenler için SCA Belgesi de sunabiliyor. Ayrıca evinde kendi kahvesini yapmak isteyenler için de atölyeler düzenlenirken kurumsal şirketler için demleme atölyeleri, kahve sohbetleri yapılabiliyor. Sektörün okulu haline gelen Coffee Manifesto şimdiye kadar 20'si kadın olmak üzere sektöre 50 barista kazandırdı. Halen İstanbul'un Anadolu Yakası'nda 4 kahve dükkanı bulunan Coffee Manifesto'nun hedefi 2022'den itibaren başta Avrupa Yakası olmak üzere toplamda 10 mağazaya ulaşmak.

TÜRKLER EN ÇOK ÇİKOLATA AROMALI KAHVE SEVİYOR

Emel Eryaman Usta, son dönemin kahve tüketim alışkanlıklarını da şöyle anlattı: "Son dönemde en çok çikolata, karamel ve kabuklu yemiş notalarına sahip çekirdekler (Kolombiya) tercih ediliyor. Tüketimde ikinci sırayı meyvemsi tatların ön planda olduğu Afrika Bölgesi (Etiyopya) çekirdekleri alıyor. Orta içimli olan bu kahve seçenekleri dünyanın en çok içilen kahvelerini oluşturuyor. Türkiye'de de meyvemsi, kırmızı ve sarı meyve gibi tatlara olan ilgi artıyor."

SÜT KULLANIMI AZALDI

Türkiye'de son birkaç yıla kadar kahvelerin sütle tüketim oranı yüzde 60'tı. Ancak yeni ve aromatik çekirdeklerle bu oran tersine döndü. Artık kahvelerin yüzde 60'ı sütsüz tüketiliyor. Filtre kahve tüketimi, sütlü ve espresso bazlı kahvelerin tüketiminin önüne geçti. Ayrıca filtre kahvelerde manuel demlemeler artık daha çok tercih ediliyor.