İskoçya'daki İngiliz firmaya İstanbul'dan çağrı hizmeti

40'tan fazla markaya 13 dilde hizmet sunan Procat'in CEO'su Eniz Akdağ, İskoçya merkezli İngiliz firmaya İstanbul'daki çağrı merkezinden hizmet verdiklerini söyledi.

YAŞAR KIZILBAĞ

İletişim altyapısı her geçen gün gelişen Türkiye, bu avantajını uluslararası alanda da kullanmaya başladı. Bugün birçok çağrı merkezi firması birçok dilde yurtdışındaki müşterilerine de hizmet veriyor. Bu şirketlerden biri de 40'tan fazla markaya 13 dilde hizmet sunan Procat. Şirketin CEO'su Eniz Akdağ, İskoçya merkezli İngiliz firmaya İstanbul'daki çağrı merkezinden hizmet verdiklerini söyledi.

İNGİLTERE'YE OFİS

"Dünya, dijital bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Teknoloji hızla ilerliyor ve iletişim merkezleri bu teknolojilere uyum sağlaması gereken sektörlerin en başında geliyor" diyen Akdağ kendilerinin de globalleşme yolunda ilk yurtdışı ofisini 2017 yılında İngiltere'de açtıklarını söyledi. Bugün 40'tan fazla markaya 13 dilde hizmet verdiklerini belirten Akdağ, "Yaklaşık 4-5 yıldır İngiltere'nin çok sayıda global markasına hizmet veren bir iş ortağımızla pek çok operasyonu birlikte yürütüyoruz. Hatta bize emanet edildi desek abartmış olmayız, çünkü bünyemizde bulunan bu markaların tüm operasyonunu uçtan uca biz yönetiyoruz. Ayrıca Almanya'nın önde gelen bir gıda markasına iletişim merkezi hizmeti sunuyoruz" dedi.

Akdağ, "İleri düzeyde teknolojiye ve know-how'a dayanan hizmetler sunmamız çağrı merkezi sektöründe büyük etki yarattı. Yeteneğimizi diğer Avrupa ülkelerine taşımaya çalışıyoruz. Bu doğrultuda önümüzdeki bir yıl içinde yurtdışında 2 lokasyon daha açmayı planlıyoruz. Böylelikle halihazırda çok sayıda dilde verdiğimiz operasyon hizmetlerimizi, yeni coğrafyalara doğru genişleteceğiz" diye konuştu.

ÇALIŞAN SAYISI 1500'E ULAŞTI

Yeni teknolojilerin müşteri memnuniyetini artırmanın yanı sıra çalışanlara kolaylık sağladığını belirten Akdağ; "Pandemi şartlarının öğretileri sektörümüz için son derece tetikleyici oldu. Devletin büyük şehirler dışında sunduğu teşvik imkanlarının yanı sıra farklı illerde istihdam yaratmak istiyorsanız, artık bizzat orada bulunmaya, bir iletişim merkezi açmaya da zorunluluğunuz kalmıyor. Ayrıca uzaktan çalışanların performansını ve verimliliğini izlemeyi de kolaylaştırıyor. Biz bu konuda hazırlıklı olduğumuz için daha şanslıydık diyebiliriz. Son dönemde portföyümüze kattığımız yerli ve global çok sayıda markayla birlikte İstanbul genel merkez dışında Antalya, Ankara ve İzmir ofislerimizde toplam çalışan sayımız 2 kat artarak 1500'lere dayandı" dedi.