Mehmet Cihat Ağaç
Kamera: Oğuz Birkardeşler
Gıda sektöründe usta-çırak ilişkisiyle yetişen Turan Kuytak, 1997’de İstanbul Merter’de bir kebapçı salonu açmış. 21 yaşında kendi işyerini kurma hayalini gerçekleştiren Kuytak, iki yıl sonra 1999 Marmara Depremiyle hasar gören ekmek teknesini kapatmak zorunda kalmış ve kısa bir süre ara verip daha büyük çaplı bir işletmeyle dönmüş… Turan Catering markasıyla kısa sürede sektörün bilinen isimleri arasına girmeyi başaran Turan Kuytak, bugün İstanbul Güneşli’de, 2 bin metrekare alanda 80 personeliyle, günde 7 bin kişiye yemek hizmeti veriyor.
Lezzetten ödün vermeden büyüyen firma, ‘yerinde üretim’ projeleriyle Türkiye’nin birçok yerinde faaliyet gösteriyor. İstanbul içi ve İstanbul dışı projelerde artan müşterileriyle ve sahada bulunan personeliyle iletişimi koparmamak firma için hayati önem taşıyor. Yemek, soğutmaya, bekletmeye gelmiyor. Firmanın iletişim konusundaki yükünü, KOBİ’nin yol arkadaşı Türk Telekom üstleniyor. Türk Telekom’un sunduğu Araç Takip Sistemi (ATS) hizmeti ile şirket araçlarının yeri bilgisayar ve telefonlardan takip edilebiliyor. Böylelikle hem müşteriye net bilgi veriliyor hem de şirketten araçlar yönlendirilebiliyor. Araçlardaki ya da proje yerindeki personelle de her an irtibat halinde olmaları gerekiyor. Burada da devreye Türk Telekom’un mobil hatları giriyor. Bu hatlar uygun fiyat ve kesintisiz iletişimle personel-şirket arasında anlık güçlü bir bağlantı sağlıyor. Yeni iş emirleri, yönlendirme talimatları gibi acil eylem gerektiren konular akıcı bir şekilde bildiriliyor. Yemek servisi yapılan yerlerde kart okutma sistemiyle, müşterinin aldığı yemek adedi anında sisteme yükleniyor. Sistemin iki ucunda da ihtiyaç duyulan internet ağı Türk Telekom ürünleriyle sağlanıyor. Proje yerindeki cihazlar sisteme yükleme işini Jet Modem mobil ağı üzerinden gerçekleştirirken, şirketteki ana ağ bağlantısı TTNET’le kontrol ediliyor. Turan Kuytak, bu altyapı ve hizmetler sayesinde tatilde olsa dahi sabah çıkan araç sayısı, araçların gideceği yerler, varış saatleri ve o gün servis edilen yemek adedini cep telefonundan rahatça takip edebiliyor.
İşini severek yaptığını söyleyen Kuytak, sektördeki diğer işletmecilerle birlikte bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK) çatısı altında toplandıklarını ifade ediyor. Kuytak, hedeflerinin sektörü yurtiçinde geliştirmenin yanı sıra Türk mutfağını uluslararası alanda tanıtarak daha çok tercih edilir hale gelmesini sağlamak olduğunun da altını çiziyor.