Gıdacılar Japonya'dan yeni bağlantılarla döndü

Japonya'ya 1 milyar dolar ihracat hedefleyen Türk gıda ihracatçısı, Tokyo'daki Foodex Japan Fuarı'ndan yeni bağlantılarla döndü. Fuara 51 Türk şirketi katılırken, Türk mutfağı da büyük ilgi gördü.

Türk gıda ihracatçıları, Japonya'nın en önemli gıda fuarı olarak gösterilen Foodex Japan Fuarı'nda bu ülkeye ihracatı önemli ölçüde artıracak yeni iş bağlantıları kurdu. 5-8 Mart tarihlerinde Tokyo'da düzenlenen Foodex Japan Fuarı'na 51 Türk gıda firması milli katılım gerçekleştirdi. Türk gıda ürünlerinin sergilendiği fuarda Michelin yıldızlı Türk şef Osman Serdaroğlu, Türk mutfağı sunumu yaparken Türkiye pavyonu Japonların en çok beğenisini kazanan ülke pavyonlarının başında geldi.

1 YILLIK HAZIRLIK VAR

Türkiye ile Japonya arasındaki siyasi ilişkilerin 100. yılı olması nedeniyle Türkiye Tokyo Büyükelçiliği'yle birlikte 1 yıllık bir hazırlık sonrasında Foodex Japan Fuarı'na katıldıklarını belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, emeklerinin karşılığını aldıklarını söyledi. Işık, "Bu yıl Foodex Fuarı'nda katılımcı sayımızı 39'dan 51'e çıkararak Türkiye standını yüzde 40 büyüttük. Ziyaretçilerden çok beğeni aldık" dedi.

750 İKİLİ GÖRÜŞME

Bu arada etkinlikte 51 Türk firması 165 Japon ithalatçıyla 750 görüşme yaptı. Türk firmaları B2B görüşmelerden verim alarak yurda döndü.

JAPONYA'YA GIDA İHRACI % 42 ARTTI

Türkiye'nin Japonya'ya gıda ihracatı 2024 yılının iki aylık döneminde yüzde 42'lik artışla 69 milyon dolardan 98 milyon dolara yükseldi. Hayvansal mamuller sektörü 49 milyon dolarlık ihracatla Japonya'ya ihracatta lider olurken, ikinci 18 milyon dolarlık tutarla hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.

TÜRK ZEYTİNYAĞINA İLGİ BÜYÜK

Japonya'da Türk zeytinyağına çok ilgi olduğunu anlatan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, İspanya ve İtalya'nın son yıllarda Japonya'nın taleplerine cevap vermekte zorlanır hale geldiğini, Türk zeytinyağı sektörünün tüm ürün gamlarına Japonların yoğun talebi olduğunu ifade etti. Er, şunları söyledi: "30 yıl sonra gelen devalüasyon Japonları kalite yanında fiyata da duyarlı hale getirmiş. Bunu Türkiye olarak fırsata çevirebiliriz. Türkiye'den Foodex Fuarı'na katılan 51 firmanın 12'si zeytinyağı sektöründen. Türkiye'nin gıda ihracatının yüzde 10'unu zeytinyağı sektörümüz yapıyor. Japonya'ya zeytinyağı ihracatımız 2023 yılında yüzde 57'lik artışla 27 milyon dolara yükseldi. Bunu ,orta vadede 100 milyon dolara çıkamak istiyoruz."