Geleneksel yöntemler değişiyor! İkinci nesil bayilere dijital dükkan desteği

Yaklaşık 2 bin bayi ile çalışan GoldMaster babasının işini yapmak istemeyen ikinci nesil bayiler için yeni bir kapı açtı. Şirket yeni nesil bayilere dijital dükkan desteği vererek onları e-ticarete yönlendirmeye başladı.

YAŞAR KIZILBAĞ

Kuruluşu 46 yıl öncesine dayanan ve bugün küçük ev aletlerinden elektronik ve evde sağlık ürünlerine uzanan 750 çeşit ürünün 2 bin noktada satışını yapan GoldMaster pandemiye rağmen yüzde 28 büyüdü. GoldMaster'in ikinci kuşak temsilcilerinden Sinan Bora yakalanan başarıda bayilere verilen desteğin büyük olduğunu söyledi.

DESTEK VERİYORUZ

Bora "Ancak şimdi ikinci nesil bayiler geliyor. Onlar babalarının işini yapmak istemiyor. O zaman da onlara 'gelin size online ticaretle tanıştıralım' diyoruz. Bayiyi online ticarete çekecek işler yapmaya çalışıyoruz" dedi. Bu bayilerin pazar yerlerinde ticaret yapacaklarını anlatan Bora "Gelin Hepsiburada veya Trendyol'un içinde dükkan açın destek verelim diyoruz. Onlara dükkan açtırıyoruz" diye konuştu.

YOĞUN SEVKIYAT YAPTIK

Pandemi döneminin zorluklarına da da dikkat çeken Bora "Son 20 yılda birçok kriz yaşadık ama sonuçta bitecek. Yine bayilerle baş başa kalacağız. O yüzden pandemide çoğu firma defansa çekilip, üzerine toprak serilmiş gibi hareket ederken biz çok aktif bir şekilde bayilere mal sevk ettik. Bayilerin zor dönemi atlatması için hamleler yaptık. Birçok marka sevkıyatı keserken biz bayilere normalin üzerinde sevk yaptık" diye konuştu. Birçok bayiden "Gönderdiğiniz ürünle kirayı ödedik" diye teşekkür telefonları aldığın anlatan Bora "Ayrıca ödeme öteleme gibi destekler de verdik. Koronaya yakalanan bayilerin ödemelerini de 3 ay erteledik" dedi.

3. NESİL HAZIRLANIYOR

Zikri Cenk Bora'nın 1975'te Ayyıldız markasıyla temellerini attığı GoldMaster'in Genel Müdürü Sinan Bora hedeflerinin 100 yıllık şirket haline gelmek olduğunu söyledi. Bora şimdi 3. nesli yetiştirdiklerini belirterek "100. yıla ulaşmayı düşünüyoruz. 46'ya geldik. Sağlık sıhhat olursa ben 66'ya götürürüm. Ondan sonra 30 yıl kalıyor. 30 yıl da 3. nesil götürecek. Bunu yazın, 3. nesile göstereyim. 'Bak yazıldı, görev artık senin' diyeyim" şeklinde konuştu.

MUTFAK ÜRÜNLERİNDE YÜZDE 200 ARTIŞ

Sinan Bora pandemi döneminde mutfak ürünlerinde yüzde 100 büyüme yaşandığını söyledi. Bora "Meyve sıkacaklarında yüzde 200 artış yaşandı. Ekmek yapma makinesinde yüzde 150 artış oldu" dedi. Geçen yıl yüzde 28 büyüdüklerini anlatan Bora bu yılki hedeflerini ise yüzde 20 olduğun belirtti. Ürünlerinin yüzde 15'ini ihraç ettiklerini anlatan Bora "Hedefimiz ihracatı yüzde 30'a çıkarmak. 27 ülkeye yaptığımız ihracata bu yıl 8 ülke daha eklemeyi planlıyoruz" dedi. Bora ihracatta güçlü oldukları Ürdün, Azerbaycan, Libya'da ve Dubai'de taklitlerinin de çıktığını anlattı.