Geleneksel çeltik üretimi nasıl büyüyor?

Türkiye’nin çeltik ambarı İpsala’nın önde gelen tarım firmalarından Uygar Group, yıllık 5 bin ton pirinç üretiyor. AYG ve UYG markalarıyla üretim yapan firma, ekim alanına kurdukları fabrikayla lojistik ihtiyaçlarına pratik bir çözüm bulurken iletişim ortağı olarak da Türk Telekom’u seçmiş.

Mehmet Cihat Ağaç

Kamera: Oğuz Birkardeşler

Edirne’nin İpsala İlçesi, her yıl 200 bin ton üretimiyle Türkiye’nin pirinç ambarı haline geldi. Geçmişten gelen aile ziraati geleneğiyle üretim yapan çiftçinin yanı sıra, tarım alanında faaliyet gösteren firmalar, İpsala Ovası’ndaki çeltik üretimin artmasında önemli rol oynuyor. Bu firmalardan biri de aileden gelen çiftçi geleneğini daha profesyonel boyuta taşıyarak bugünlerde İpsala’nın önemli çeltik üreticilerinden biri haline gelen Uygar Group… Firmanın Mali İşler sorumlusu Meltem Çelik’ten çeltik üretimi ve firma hakkında bilgi aldık.

1969 yılında, Şerif ve Mehmet Boz kardeşler, bereketli ovada çeltik üretimine başlamış. 55 dönüm arazide başlayan çeltik serüveni, çeşitli tecrübe ve deneyimlerle her geçen yıl büyüyerek daha geniş bir araziye yayılmış. Firma sahibi İsmail Boz tarafından 2003 yılında Paşaköy yolu üzerine, önce bir akaryakıt istasyonu, akabinde üretilen çeltiği işlemek için büyük bir tesis kurulmuş.

Meltem Çelik, 50 dekarlık alan üzerine kurulu bu tesisin, saatte 10 ton çeltik işleme kapasitesine sahip olduğunu belirtiyor. Tesis hakkında bilgi veren Çelik, “Tesisin en önemli özelliklerinden biri de tarım arazilerinin ortasına kurulmuş olması. Böylelikle çeltik ekiminden sofraya hazır hale gelinceye kadar doğduğu toprakta işleniyor.” Çelik, son teknoloji makineler sayesinde, çeltik işleme aşamalarının tamamının 40 kişilik personelle takip edilebildiğini ifade ediyor.

Çok geniş bir arazide çalıştıklarını belirten firma yetkilisi, personelle her an iletişim halinde olmaları gerektiğini söylüyor. Bu konuda Türk Telekom’u tercih ederek güçlü bir iletişim ağı kurduklarını belirten Çelik, emek ve gayret isteyen bu alanda Türk Telekom’la işlerin kolaylaştığını ifade ediyor. Yine, müşteri ve akaryakıt istasyonundaki çalışanlarla iletişimin bu hatlarla gerçekleştiğini belirten Çelik, uygun fiyata kesintisiz bir iletişim ağı oluşturduklarını ifade ediyor.