İstanbul, birbiri ardına düzenlenen dev fuarlarla yabancı alıcıların gözdesi oldu. Avrupa'da yaşanan vize krizi nedeniyle yabancılar rotayı İstanbul'daki fuarlara çevirirken, dev sektörleri buluşturan etkinliklerde katılımcı rekoru kırılıyor. Bu kapsamda Ağaç İşleme Makine Sanayicileri Derneği (AİMSAD) işbirliğiyle Reed TÜYAP tarafından organize edilen Ağaç İşleme Makineleri, Kesici Takımlar, El Aletleri Fuarı WoodTech, TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi'nde kapılarını açtı. Fuara toplam 12 bin yabancı ziyaretçi geldi.
130 ÜLKEDEN KATILIM
Geçen yıl 127 milyon dolar ihracat yapan sektör, bu yıl 160 milyon dolar hedef koydu. AİMSAD Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Toktaş, "Yabancı alıcıların ilgisi oldukça yüksek. Tek hedefimiz daha fazla üretim, daha fazla ihracat" dedi. Daralan iç pazarı canlandırmak, İSTOÇ'un dünyaya açılmasına öncelik etmek üzere İSTOÇ İş Adamları Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (İSTOÇDER) tarafından düzenlenen İSTOÇFEST'le de 6 milyar dolar ticaret hacmi oluşturuldu. Etkinlikte, 6 bin yabancı ve 2 bin yerli alıcı 200 firmayla bir araya geldi.
KOBİ'LERE CİDDİ FIRSAT
İSTOÇDER Başkanı Ahmet Acar, "Çin Yiwu'dan sonra dünyanın ikinci toptan ticaret merkeziyiz. 45-50 ülkeye sadece 3 saatlik uçuş mesafesinde bulunan tek ve en büyük merkezi olmanın avantajını yaşıyoruz. Bundan 20 yıl kadar önce satılan ürünlerin yüzde 80'i ithalken, bugün gururla yüzde 80'in yerli üretim olduğunu söyleyebilirim" dedi. Acar, şunları söyledi: "İSTOÇFEST'le amacımız, iç pazarda ticaretin artmasına katkı sağlamak, Anadolu'daki KOBİ'yi İstanbul'a getirtebilmekti. En iyi indirimler, en özel fiyatlarla sahiplerini buldu. İSTOÇ'ta senede 20 milyonluk alışveriş trafiği var ve bu organizasyonla bu trafiği ilk sene 30 milyona, sonra 50 milyona çıkarmayı hedefliyoruz."
2023 HEDEFİ 10 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) ve Reed TÜYAP işbirliğinde; TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı da, 13 bin yabancı olmak üzere 130 ülkeden toplam 72 bin profesyonel ziyaretçiyi ağırladı. 4 gün devam eden fuarda çok sayıda iş anlaşması imzalandı. Batı Avrupa'nın yanı sıra Amerika ve Latin Amerika'dan da ziyaretçilerin ağırlandığı fuar, 2023 yılında da 11-14 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek. ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, şunları söyledi: "Pandemi sonrasında ambalajlı ürünlere olan ilgi bir hayli yükseldi. Bunun etkilerini fuarda da gördük. Artan ilginin ihracata olan yansımalarını da yaşıyoruz. Bu yıl sonunda ambalaj sektörü olarak 8 milyar dolarlık ihracata ulaşacağımızı öngörüyoruz. 1 yıl öncesinden 2023 hedefine ulaşmış olacağız. 2023 hedefimizi de şimdiden 10 milyar dolar olarak belirledik. Bu yönde çalışmalarımıza devam ediyoruz."