Ev ve mutfak eşyasında ağustos siparişleri doldu

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkanı Burak Önder, dünyada Türk ürünlerine ciddi bir yöneliş olduğunu söyledi. Önder, “Firmalarımızın ağustos ayı siparişleri doldu” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz yılı 3 milyar dolar ihracatla kapatan ev ve mutfak eşyaları sektörü pandemi sürecinden ‘V’ şeklinde bir büyümeyle çıkma eğilimine girdi. Nisanda yüzde 51, mayısta ise yüzde 46’lık daralma yaşayan sektör haziranda yüzde 33’lük büyüme kaydetti. Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, bünyelerindeki firmaların ağustos siparişlerinin dolduğunu söyledi. Mutfak eşyaları sektörü özelinde Türkiye’ye ciddi bir eğilimin olduğunu ifade eden Burak Önder, “Firmalarımızın kapasite oranları yüzde 100’e yaklaştı. Ağustos siparişleri hazırlanıyor” diye konuştu.

TÜRKİYE ÖNE ÇIKIYOR

Önder, şöyle konuştu: “Çin’in ev ve mutfak eşyaları sektöründe hakimiyeti vardı. Bu durum salgın nedeniyle değişti. Ülkeler tedarik zincirlerinde pazar çeşitliliği arayışına girdi. Bu noktada Türkiye ciddi anlamda öne çıkıyor. Dünyaya iyi servis veriyoruz. Lojistik üstünlüğümüz var. Fırsatları çok iyi değerlendirmeliyiz. Ocak-haziran döneminde en fazla ihracat yaptığımız ülkeler Avrupa’da İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya oldu. Yakın coğrafyada ise Mısır, Suudi Arabistan, Rusya, Irak ve İsrail önemli ihracat pazarlarımız arasında yer aldı.” 

5 YILDA 24 ÜLKE 36 ORGANİZASYON

EVSİD olarak 5 yılda 24 ülkede 36 organizasyon gerçekleştirdiklerini belirten Önder, “Pandemi sürecinde kilogram başı ihracat değerimiz arttı. Şubatta 3.15 dolarken mayıs-haziran döneminde 3.26 doları gördük. Bu da ürünlerimizi, emtia fiyatlarının artmasına rağmen ucuza satmadığımızı gösteriyor. Şu dönemde ektiğimizi biçiyoruz demek yanlış olmaz” dedi.

PANDEMİ SÜRECİNDE EKSİKLER GÖRÜLDÜ, YENİLEMELER ARTTI

İlk çeyrekte dünya nüfusunun neredeyse tamamının evlerine kapanmak zorunda kaldığına dikkat çeken EVSİD Başkanı Önder, şunları söyledi: “İnsanlar evlerine kapanınca mutfak eşyalarını pandemi öncesi döneme göre daha fazla kullandılar. Eksikleri görme ve bazı gereçleri yenileme ihtiyacı doğdu. Bu yılın ilk 6 ayında elektrikli küçük ev aletleri satışlarında yüzde 41’lik artış oldu. Metal mutfak eşyalarda yüzde 34, plastik eşyalarda da yüzde 45 oranında artışlar kaydedildi. İç piyasada hemen hemen her mutfak eşyası grubuna ciddi bir talep artışı söz konusu.”