Türkiye'ye 2023 yılında 18.5 milyar dolar ihracat dövizi kazandıran Ege İhracatçı Birlikleri, 2024 yılında dünyanın dört bir tarafında düzenlenecek fuarlarda Türk ihraç ürünlerini tanıtacak, sektörel ticaret heyeti ve alım heyeti organizasyonlarıyla ihracatçılarla ithalatçıları ikili iş görüşmelerinde buluşturacak.
TİCARET HEYETİ PLANLAMASI
Gıda sektörlerinde ikisi organik 5, hazır giyim sektöründe 4, ayakkabı ve saraciye sektöründe 2 ve doğaltaş sektöründe 2 olmak üzere 13 fuarda Türk ihraç ürünlerinin pazarlamasını yapacaklarını dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, fuarlar yanında şimdiden 13 sektörel ticaret heyeti planladıklarını, 2024 yılı içinde sektörel ticaret heyetlerinin artması için fizibilite çalışmalarının sürdüğünü dile getirdi.
20 MİLYAR DOLAR HEDEFİ
Türkiye'nin ihracatının güçlü olduğu Avrupa ülkelerinin yanında, Ticaret Bakanlığı'nın 'Uzak Ülkeler Stratejisi' ile uyumlu pazarlara yöneldiğini belirten Eskinazi, şunları söyledi: "En büyük ihraç pazarımız Avrupa Birliği'nde 3 tanesi Almanya'da, ikişer tanesi Fransa ve İtalya'da olmak üzere 7 fuarda yerimizi alacağız. Ayrıca, Ticaret Bakanlığımızın Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında hedef pazarlarımız olan ABD'de 2, Çin'de 2, Güney Kore ve Japonya'da 1'er fuara milli katılım organizasyonu yapacağız. 2024 yılındaki pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyoruz."
YENİ YILDA İLK İTALYA'DA GARDA ETKİNLİĞİ OLACAK
Egeli ihracatçıların 2024 yılında katılacağı ilk fuar, 13-16 Ocak 2024 tarihlerinde İtalya'da düzenlenecek olan Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı olacak. Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, Garda Fuarı'na 37 ayakkabı ve saraciye firmasıyla katılacaklarını, Avrupa'daki resesyona rağmen pazarda var olmaya devam edeceklerini, 15-18 Haziran 2024 tarihlerinde Garda'da ikinci kez 37 firmayla yerlerini alacaklarını söyledi.