E-Karne projesiyle KOBİ'ler dijitalleşecek

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı ile Mastercard, KOBİ'lerin dijitalleşme süreçlerini hızlandırmak amacıyla ‘KOBİ'lerin E-Karnesi' projesini başlattı. Projeyle KOBİ'lerin rekabet gücü artacak.

KOBİ'lerin dijitalleşme sürecini hızlandırmayı hedefleyen "KOBİ'lerin E-Karnesi" projesinde ödeme teknolojileri öncüsü Mastercard, TEPAV ile bir araya geldi. Proje kapsamında her bir KOBİ'yi kendine özel dijital dönüşüm içeriklerine yönlendirecek bir araç geliştirilmesi hedeflendi. Bu aracın geliştirilmesi için KOBİ'lerin farklılıklarını belirlemek ve benzer ihtiyaçlara sahip olanları gruplandırmak amacıyla bir E-Karne anketi tasarlandı.

ÜCRETSİZ SERVİS İMKANI

E-Karne anketi, KOBİ'lerin kendi dijitalleşme seviyelerini ölçebileceği ve sonucuna göre işletmelerinin dijital dönüşümü için doğru adımları atmalarına yardımcı olacağı ücretsiz çevrim içi bir test imkânı sunuyor. KOBİ'ler, test sonucunda işletmelerine özel olarak ortaya çıkan e-karne raporu ile kendi dijital seviyelerini bulundukları il, sektör ve ölçekteki işletmelerle karşılaştırmalı olarak görebilecek. Mastercard'ın ticari kart sahiplerine yönelik hazırladığı MasterKOBİ platformundan dijital dönüşüm için ihtiyaç duydukları ürün ve servisleri indirimli ya da ücretsiz olarak temin edebilecekler. Ayrıca platformda, Microsoft, Amazon, Huawei, Logo İşbaşı, NeSatılır.com, Octet ve daha birçok markadan özel avantajlı dönüşüm destek tekliflerinden yararlanabilecekler. Projenin ilk aşamasında 12 pilot ilde (Ankara, Antalya, Balıkesir, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Samsun ve Trabzon) 13 farklı sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte 2.600 KOBİ için bir anket uygulandı. Böylece KOBİ'lerin dijital dönüşümdeki gelişim alanları tespit edildi.

2 İŞLEMDEN BİRİ ONLİNE

Elektronik ticaret işletmeleri her geçen gün artıyor. Önümüzdeki 3 yıl içinde her iki işlemden birinin online ortamda yapılacağı öngörülüyor. Mastercard'ın EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesinde yer alan dokuz pazarın yakından incelendiği araştırmaya göre dijital ödeme kullanımının her geçen gün artıyor. Dünya genelinde 35 binden fazla kişinin katıldığı araştırmada 2021 yılında insanların yüzde 85'i en az bir yeni ödeme yöntemi kullandığı ortaya çıktı. Tüketicilerin yüzde 71'i parmak izi tanıma sistemi, yüzde 63'ü ise ödeme yapmak için yüz tanıma sistemini kullandı.