‘E-ihracat yapamayan dünyada yer bulamaz'

Teknolojinin gelişimiyle birlikte aynı hızla iş hayatında dijitalleşmenin de arttığını söyleyen E-Ticaret Türkiye Başkanı Mert Tanciğer, teknolojik akımlar ve iş yaşamındaki dijitalleşmeye uyum sağlamayan, sisteme ayak uyduramayan firmaların uluslararası pazarda kendilerine yer bulamayacaklarını kaydetti.

Bu teknolojik dönüşümde e-ticaret ve e-ihracatın kilit öneme sahip olduğuna dikkat çeken Tanciğer, dünyadaki büyük pazarların ticaretini dijitale dökemeyen firmalarla çalışmayı yakın zamanda keseceğini ifade etti. Fiziki alışverişin Amerika ve Uzakdoğu kökenli uluslararası e-ticaret siteleri üzerinden dijital ortamda alım satıma döndüğünü belirten Tanciğer, ticaretini bu şekilde sürdüren her sektörden firmaların dünyada oluşmaya başlayan pazarda yerini alabileceğini vurguladı.

TÜRKİYE’DE PAYI HENÜZ DÜŞÜK

E-ihracatın Türkiye’nin toplam ihracatı içindeki payının oldukça düşük olduğunu ifade eden Tanciğer, “Amerika, Çin, Japonya, Almanya gibi bu sektörün büyük pasta dilimlerine sahip olan ülkelerin oldukça gerisindeyiz” dedi. E-ticaretle e-ihracatın birbirine bağlı olduğunu vurgulayan Tanciğer, şunları söyledi: “E-ticareti iyi yapan bir ülke e-ihracatı da doğal olarak çok iyi yapıyor. Amerika’nın Amazon’u ve Çin’in Alibaba’ sı dünya genelinde en çok internetten alışveriş yapılan siteler. Çin’in Aliexpress’i Rusya’da bir numara. Amazon ise Avrupa’da talep görüyor.”