Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Google iş birliğiyle düzenlenen E-Ticaret Zirvesi, 7 Haziran 2022'de Conrad Otel'de gerçekleştirildi. Sektörün önde gelen markalarının bir araya geldiği etkinlikte, e-ticaret sektörüne yönelik çok kanallı perakende araştırmasının sonuçları da açıklandı.
PANDEMİDE AYDINLANDIK
Zirvenin sektörün nabzını tutarak, gelecek vizyonuna önemli bir katkı sunduğunu söyleyen ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, "Türkiye menşeli ürünlere olan talebin de artmasıyla e-ihracatın önümüzdeki 3 yıl içerisinde 10 kat büyüme göstererek dünya ortalamasını yakalayacağını öngörüyoruz" dedi. E-ticaret zirvesinin açılış konuşmasını gerçekleştiren Ekmekçi, "Pandemiyle beraber biz bir aydınlanma dönemi yaşadık. E-ticaretçiler zaten bu işe baş koymuşlardı ama sektörün dışındaki paydaşlarımız da bu konuya ağırlık vermeye başladı. Artık şirket yöneticileri de KOBİ'lerimiz de e-ticarete ağırlık vermesi gerektiğini biliyor" ifadelerini kullandı. E-ticaret yasa taslağına da değinen Ekmekçi, "En son e-ticaret yasası 10 sene önce yayınlanmıştı. Perakendeci ve e-ticaretçi tanımlarının birlikte hareket edeceği birleştirici bir tanımlamanın yer alacağı yapıcı bir yasa olmasını umuyoruz. Sektör ve paydaşlarımızın hassasiyetleri göz önünde bulundurularak daha dengeli bir mekanizma oluşturulması gerektiğine inanıyoruz" şeklinde konuştu.
10 KOBİ'DEN 9'U GOOGLE İLE BÜYÜYOR
Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu, "Pandemi öncesinin 7 katına çıkarak neredeyse 500 bine ulaşan e-ticaret sektöründeki işletme sayısı bu alandaki potansiyelin ve büyüme hızımızın önemli bir göstergesi. IPSOS'la yakın zamanda yaptığımız bir araştırmaya göre bugün her 10 KOBİ'den 9'u Google Arama ürünlerinin işini büyüttüğünü söylüyor" dedi.
% 62'Sİ ÇOK KANALLI ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Google'ın pandemi sonrası değişen perakende ve tüketici dünyasının güncel durumunu incelemek amacıyla gerçekleştirdiği Çok Kanallı Perakende Araştırması sonuçları paylaşıldı. Almanya, Hollanda, Belçika, Türkiye, Norveç, İsveç, Danimarka ve Finlandiya'dan oluşan 8 ülkeden ve 137 perakendecinin değerlendirilmesiyle gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre çok kanallı alışveriş, tüketicilerin daha iyi satın alma kararları vermesini sağlamak için en iyi perakende ve online ürünlerini bir araya getiriyor, bu yüzden alışveriş yapanların yüzde 62'si çok kanallı alışverişi tercih ediyor. Araştırmaya göre Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 91'i mağazada alışveriş yapmadan önce de online olarak araştırma yapıyor.