Gelinlik, damatlık ve abiye giyim ürünlerinin önde gelen merkezlerinden İzmir'de son dönemde Avrupa ülkeleri ve iç piyasadan gelen taleple hareketlilik başladı.
İzmir'de gelinlik üreten yaklaşık 400 firmada, düğün sezonuyla birlikte yoğun bir mesai başladı. Çoğu kadın 3 bin çalışan, talebe göre farklılaşan tasarımlardaki gelinlikleri raflara yetiştirmek için çaba sarf ediyor. Kentte Mimar Kemalettin Çarşısı çevresinde yoğunlaşan gelinlik firmalarının son aylarda kira bedelleri oldukça yüksek olan mağazalara taşınması dikkati çekiyor. İtalya'daki bazı gelinlik ve damatlık firmalarına danışmanlık hizmeti veren Gülcan Doğan, yaptığı açıklamada, bir tekstil ülkesi olan Türkiye'nin gelinlikte iddialı bir üretime sahip olduğunu söyledi. Ülke genelinde dünya pazarlarına ürün gönderen iki merkez bulunduğunu, bunların İstanbul ile İzmir olduğunu belirten Doğan, İstanbul'daki üreticilerin Rusya ve Arap ülkelerinden gelen siparişlere odaklandığını, ancak bu iki pazarda son yıllarda yaşanan sıkıntıların üreticileri zora soktuğunu ifade etti. İzmir'deki üreticilerin ise Avrupa ülkelerine ihracatın yanında iç piyasayı da ihmal etmediğini anlatan Doğan, "Bu, çok narin bir sektör, sürekli yenilik, değişiklik arıyor. Yaşanan en küçük ekonomik sıkıntı, firmaların koleksiyonlarını yenileyememesi ve ilgi görmemesi anlamına geliyor. İstanbul piyasasının yaşadığı sıkıntı, İzmir'e hem iç piyasanın daha güçlenmesi hem de kalitenin artması şeklinde etki yaptı. Bu bakımdan İstanbul piyasasına nazaran İzmir piyasası daha hızla gelişiyor." dedi. İzmir'den en çok Avrupa ülkelerine ihracat yapıldığını dile getiren Doğan, önümüzdeki dönemde Almanya, İtalya, Fransa, Hollanda başta olmak üzere çok büyük bir ihracat artışının olacağını tahmin ettiklerini söyledi. Sektörde Avrupa'nın en büyük fuarı olarak kabul edilen IF Wedding Fashion'ın yıllardır İzmir'de düzenlenmesinin de taleplerin bu kente kaymasında etkili olduğuna işaret eden Doğan, "İzmir daha yenilikçi, daha önde. Hem iç piyasaya yönelik daha klasik ürünler, hem de ihracata yönelik yenilikçi, Avrupai ürünler tasarlayabiliyor." diye konuştu.
Alışveriş turizmini canlandırdı