Dört kıtadan binlerce alıcı İstanbul'a geliyor

İHKİB, İTO ile birlikte ilk kez İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı düzenliyor. Etkinliğe AB, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından nitelikli alıcılar katılacak.

Türk moda endüstrisinin amiral gemisi İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), sektörün hayalini gerçeğe dönüştürüyor. İHKİB'in, dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri yapmayı planladığı İstanbul'da, ilk kez düzenleyeceği uluslararası organizasyonla Türk hazır giyim firmalarını 4 kıtadan binlerce alıcı ile buluşturacak.

TANITMAMIZ LAZIM

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe ile İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç'in tanıtımını birlikte yaptığı İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO) 9-11 Şubat 2022'de düzenlenecek.Gültepe "Yıllardır çalıştığımız ortaklarımız bizi biliyor. Ancak kendimizi tüm dünyaya çok daha iyi tanıtmamız, İstanbul'un dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri olduğu algısını iyice yerleştirmemiz gerekiyor" dedi. İHKİB'in bir markası olan Fashion Week Istanbul ile bu konuda çok önemli bir adım attıklarını hatırlatan Gültepe "Sektörün yıllardır hayalini kurduğu fiziki ortamda gerçekleştireceğimiz İstanbul Fashion Connection Hazır giyim ve Moda Fuarı için de hazırlıklarımız bütün hızıyla devam ediyor. Tedarik zincirinin kırılması, lojistik ve navlun maliyetlerinin 4-5 kat artması nedeniyle özellikle Avrupalı markaların gözü Türkiye'de. Bu süreçte İstanbul'da uluslararası bir fuarın tam zamanı olduğunu düşünüyorum" diye konuştu. Gültepe fuara 300'ü aşkın firma katılım beklediklerini belirterek "AB, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından binlerce nitelikli alıcı İstanbul'a gelecek" diye konuştu.

IFCO TÜRKİYE MARKASINA DÖNÜŞÜYOR

İTO Başkanı Avdagiç de konuşmasında İstanbul Fashion Connection Hazır giyim ve Moda Fuarı'nın (IFCO) Türklerin modadaki öncü geleneğinin bugüne yansıması olduğunu söyledi. Avdagiç şunları söyledi: "IFCO, Türk moda markalarını, tasarımcılarını ve tedarikçilerini biri araya getiriyor. Onların koleksiyonlarını alıcılarla buluşturuyor. Böylece IFCO, hem dijital hem de fiziki ortamda bir İHKİB markası olmanın ötesine geçerek, Türkiye markasına dönüşüyor."

HEDEF 20 MİLYAR DOLAR

Gültepe, "Ülkemize artan ilgi sayesinde 7 yıl aradan sonra ihracatta ilk kez büyük bir sıçrama yakaladık. 11 ayda 18,4 milyar dolara ulaştık. 2014'te 18,7 milyar dolarlık rekorumuzu bu yıl 20 milyar doların üzerine çıkararak yenileyeceğiz" diye konuştu.