AKŞAM GAZETESİ
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) tarafından düzenlenen Antalya Leather & Fur Fashion Show Fuarı, 8–11 Aralık arasında 15'inci kez Antalya'da gerçekleştirilecek. Türkiye'nin deri ve kürk konfeksiyonundaki en büyük uluslararası etkinliği olarak kabul edilen fuar, 18 ülkeden bini aşkın profesyonel alıcıyı ağırlamaya hazırlanıyor.
56 FİRMA KATILACAK
Antalya Fuarı'nın deri konfeksiyon sektörünün tek elle tutulur buluşma noktası olduğuna ve toplam sektör ihracatının yaklaşık yüzde 50'sinin bu fuardan çıktığına işaret eden TDKD Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Sarıgül, alınan siparişlerin sadece fuarla sınırlı kalmayıp devamının geldiğini ve her fuarda firmaların portföylerine yeni alıcılar eklediğini kaydetti.
Fuarın sektör için stratejik öneminin her yıl daha da arttığını ve Türkiye'nin küresel belirsizliklerden çıkış yolunu bu organizasyonla bulduğunu ifade eden Sarıgül, "18 farklı ülkeden zincir mağazaların karar vericileri ve büyük satın almacılar fuarda yer alacak. Buraya gelen alıcılar butik düzeyinde değil, uluslararası zincirlerin satın alma ekipleri. Doğrudan karar vericiler geliyor. Fuarımız deri sektörünün küresel moda sahnesindeki gücünü pekiştirirken, hem ihracat hem de iç pazarda yeni fırsatların kapısını aralıyor" dedi.
Bu fuara ilave olarak Ticaret Bakanlığı ve İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) desteğiyle B2B çalışmaların da gerçekleşeceğini vurgulayan Sarıgül, "Buraya Amerika'dan ve Avrupa Birliği'nden 20 büyük alıcı geliyor. Bu alıcılarla bütün firmalarımız bire bir görüşmeler yapacak, herkes kendini tanıtacak" diye konuştu.
SEKTÖR ABD VE AVRUPA'YA YÖNELİYOR
Rusya-Ukrayna Savaşı'nın deri sektörünün geleneksel ihracat pazarlarını daralttığını, bu nedenle Türk deri konfeksiyon sektörünün son iki yıldır ABD ve Avrupa Birliği ülkelerine güçlü bir yönelim gösterdiğini söyleyen Sarıgül, artık tüm firmaların Avrupa ve Amerika için ciddi altyapılar hazırladığını ve yeni koleksiyonlarını bu pazarlara göre tasarladığını kaydetti. Küresel maliyet baskısı ve döviz dalgalanmalarına rağmen sektörün rekabet gücünü korumak için stratejik bir dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Sarıgül, Türk deri firmalarının artık yüksek kaliteli, moda belirleyen, katma değerli koleksiyonlara odaklandığını söyledi. Sarıgül, "Çin, Hindistan veya Pakistan gibi ülkelerle fiyat rekabeti yapamayacağımız ortada. Biz gücümüzü modayı belirleyen tasarımlardan, üstün üretim kalitesinden ve hızımızdan alıyoruz" ifadelerini kullandı.