Demiryolu Taşımacılığı Derneği’nin (DTD) hazırladığı rapora göre, vagon ve lokomotif parkının yenilenme ihtiyacı ile birlikte, yük taşımacılığında demiryolunun payının yüzde 15’e çıkartılması hedefine ulaşılması halinde, 2023 yılına kadar 115 binin üzerinde vagon ve 2 bin civarında yeni lokomotife ihtiyaç duyulacak. DTD Başkanı Özcan Salkaya, mevcut vagonların yüzde 56’sının, anahat lokomotifl erinin ise yüzde 83’ünün teknik yaşlarını doldurduğunu belirterek, ihtiyacın yerli üretimle karşılanması için ithalat yasağının uzatılmasını istedi. Yapılan hesaplamalara göre, teknik ömrünü tamamlamış ve yeni oluşacak ihtiyaçla birlikte vagon üretiminde oluşacak pazarın büyüklüğü, bugünkü fiyatlarla 20 milyar lirayı buluyor. (Dünya)