Buluşma 2 milyar $ iş hacmi oluşturdu

ZÜCDER tarafından Antalya'da gerçekleştirilen 10. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Buluşmaları 2 milyar dolar iş hacmi yarattı. Organizasyona 60 ülkeden satın almacı katıldı.

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), 1-4 Aralık tarihleri arasında Antalya Titanic Mardan Palace'da Rusya, ABD, Suudi Arabistan, Güney Afrika, Katar, Polonya gibi 60 ülkeden 120 dev satın almacının katılımıyla 10. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Buluşmaları'nı düzenledi. Organizasyonla 2 milyar dolar iş hacmi gerçekleşti.

YILDA İKİ KEZ DÜZENLENİYOR

ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, "8 yıl önce ulusal boyutta başladığımız üretici marka görüşmelerimiz, bugün uluslararası boyutta yılda 2 kez düzenlediğimiz dev bir etkinliğe dönüştü. Sadece 10 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştiren firmalar katıldı organizasyona. Her gün firmalar minimum 50 en fazla da 80 firmayla görüştü. 5 binin üzerinde görüşme gerçekleştirildi. Bu firmalara baktığımız zaman 1 milyar dolar cirosu olan firmaların yanında dünyanın çeşitli yerinde yaklaşık 1000 mağazası dahi bulunan firmalar bulunuyor" dedi.

RUSYA'DA FIRSAT OLDU

Rusya'daki pazar boşluğundan züccaciye sektörü için fırsat oluşturduğunun altını çizen Öksüz, "Ekim ayında Rusya'ya satın alma heyetimizle birlikte katıldık ve önemli iş birliklerine imza attık. Antalya'ya da Rusya'nın en büyük satın almacıları geliyor. Öyle ki ilk 7 ayında Türkiye'den Rusya'ya ihracat yüzde 13,4 artarak 2 milyar dolara ulaştı. Artıştan sektörümüz de pay alıyor. Aynı zamanda Türkiye-S. Arabistan arasında ticaret kısıtlamalarının kalkması sonucu büyük bir avantaj ortaya çıktı" açıklamasında bulundu.

ÖKSÜZ: ABD PAZARINA YOĞUNLAŞTIK

Yurtiçindeki başarıdan ötürü yılın ikinci yarısında Kenya'da ve Rusya'ya satın alma heyetleriyle birlikte gittiklerine değinen Mesut Öksüz, 2023 yılında da Güney Afrika, Dubai, İngiltere, Güney Amerika ve Japonya'da etkinliklerinin olacağını belirtiyor. Pandemiyle birlikte kırılan tedarik zincirinde Türkiye'nin avantajlı konuma geldiğini ve lojistik üstünlüğünün olduğunu ifade eden Mesut Öksüz, "Dünyanın en büyük züccaciye ithalatçıları ABD ve Japonya. Özellikle bu 2 pazara yoğunlaşmak istiyoruz. Çünkü dünya züccaciye ithalatının yüzde 26,7'sini ABD elinde bulunduruyor ve Türkiye'nin bu pazardan aldığı pay sadece yüzde 0,41" dedi.

AVRUPALILAR TÜRKİYE'Yİ SEÇİYOR

Avrupa'da cam ocaklarının kapanmasıyla birlikte Türkiye'ye üretimde bir kayış olduğunu ifade eden ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, lojistik fiyatlarının da 15 bin dolarlardan 4 bin dolarla geldiğini bu yüzden de Türkiye'nin avantajlı ülke olduğunu belirtti.