Bebek ve çocuk ürünleri sektörüne büyük ilgi var

Küresel tedarik zincirindeki değişim, başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkenin ihtiyaçlarını Çin veya Güneydoğu Asya ülkeleri yerine, daha yakın mesafelerden karşılamaya yönlendirdi.

Türkiye de, stratejik konumu ve üretim gücüyle önemli bir fırsat yakaladı. Bebek ve çocuk ürünleri pazarı da bu fırsatı en iyi değerlendiren sektörler arasında yer alıyor. Her yıl yüzde 20 büyüyen 2 milyar dolar iş hacmine sahip sektör, 8-11 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleştirilecek CBME Türkiye Fuarı'nda buluşmaya hazırlanıyor.

550 MARKA GELİYOR

Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuar Direktörü Hatice Dinçer, "Tekstil grubu yüzde 30, bebek bezleri de yüzde 22 ile pazarda en büyük paya sahip olan alt sektörlerimiz" dedi. Dinçer, şunları söyledi: "CBME Türkiye 30 yıldır bölgenin en güçlü uluslararası bebek ve çocuk ürünleri fuarı konumunda yer alıyor. Ağırlıklı olarak Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya-Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ve Balkan bölgelerinden hedeflenen ülkelerden gelen ticari alıcılar CBME Türkiye'yi ziyaret ediyor. Avrupalı ve ABD'li markalardan Türkiye'ye artan bir ilgi var. Bu yıl geniş bir yelpazede ürünlerini sergileyecek 550'den fazla katılımcı markayı ağırlayacağız."

BEBEKLERE 10 BİN TL HARCANIYOR

TÜİK verilerine göre, Türkiye'de yılda 1.3 milyon bebek doğuyor. Gelişen ülkelerde alım gücünün artması, anne ve babalar için bebek ürünleri kategorisini gerek ortalama fiyat gerekse hacim olarak olumlu etkiliyor. Türkiye'de ailelerin bebekleri için yılda 8 ila 10 bin TL civarı harcama yaptığı tahmin ediliyor. Sektörde; yatak, mobilya, bebek arabası gibi büyük satın alımlar, doğumun ilk aylarında yapıldığı için, en çok harcama da yenidoğan grubunda gerçekleşiyor.