Barkodlar 2027'de QRkod'a dönüşecek

GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, 2027 yılından itibaren tüm dünyada ürün barkodlarının QRkod'a dönüşeceğini söyledi. Yorgancılar bu sayede maliyetlerin düşeceğini belirtti.

Tüm dünyada 20 milyon, Türkiye'de ise 40 bin firmaya verdiği hizmetle stok, sipariş ve sevkıyat sistemlerinin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayan GlobalStandartlar1 (GS1), 117 ülkenin üye olduğu küresel ağı ile firmalara dünya ticaretine giriş kapısı olarak rekabet gücü kazandırıyor. Türkiye'de TOBB'a bağlı GS1 Vakfı çatısı altında hizmet veren sistem, tüm dünyada ticaretin ortak dili olarak lanse ediliyor. Bugün herhangi bir mağazadaki ürünlerin yüzde 99'unda GS1 barkodlarının bulunduğunu, bu barkodların dünyada her gün 10 milyar kez tarandığını, yani günde 10 milyar kez kasalarda "bip" sesi duyulduğunu anlatan GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, "Kasada duyduğunuz bip sesi, sistem akışındaki ürün adı, ürün markası, içerik bilgisi, alerjen bilgisi, fotoğraf, son kullanma tarihi, fiyat gibi bilgileri sağlıyor" dedi. Yorgancılar, "GS1 Türkiye, 40 bin üyesinin dünyaya açılmasında önemli bir görev üstleniyor" diye konuştu.

TEK KODLA TÜM BİLGİ

2027 yılından itibaren tüm dünyada barkod sisteminin dijital ürün pasaportu olarak QRkod'a dönüşeceğini açıklayan Ender Yorgancılar, "Ürünün üretim bilgileri, lot bilgisi, gerekirse seri numarası, hammadde bilgileri, karbon emisyon ölçümü yapılmışsa ölçüme ilişkin doğrulama bağlantısı, kampanya bilgileri gibi pek çok bilgiyi tek bir kodun içine gömebileceğiz" ifadelerini kullandı.

KOBİ'LERE VERİMLİLİK KONTROLÜ İMKANI

Yorgancılar, sistemin KOBİ'lerdeki verimlilik kontrolünü sağlayarak üretim maliyetlerini düşüreceğini belirtti. En temel amaçlarının tüm sektörlerde dijital dönüşümün hızlanması olduğunu vurgulayan Yorgancılar, yeni ihtiyaçlar doğrultusunda GS1 hizmetlerinin sürekli evrimleştiğini belirtti. Türkiye tarafı olarak yazılımları kendilerinin yaptığını aktaran Ender Yorgancılar, "1988 yılından beri GS1 üretici-dağıtıcı-satıcı arasında köprü oluyor. İhracatçılarımıza uluslararası rekabet gücü kazandırıyor. QRkod ile de KOBİ'lerimiz ticaret hacmini artırıp uluslararası regülasyonlara uyum sağlayacak, e-ticaret altyapısını güçlendirecek" şeklinde konuştu. GS1 Türkiye, ihraç edilen ürünlerin hedef pazarlarda takibine tanıyor.