Banyo mobilyasında AB'nin tercihi Türkiye

Pandemi süreciyle dünyada üretim ve tüketim dengeleri değişti. Özellikle üretimi durma noktasına gelen Avrupalı alıcılar tedarikte yönünü Türkiye'ye çevirdi.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemi dönemi ve sonrasında Avrupa pazarlarından yoğun talep alan banyo mobilyası üreticisi Orka Banyo, gelen talebe yetişmek için depo, lojistik, makine ve üretim parkurlarına 45 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdi. Yıllık 750 bin modül banyo mobilyası üretimi gerçekleştiren marka, yeni yatırımla üretim kapasitesini yüzde 40 artırdı.

YÜZDE 48 BÜYÜDÜ

'Koronavirüs bulaşır' korkusuyla evden çıkamayan tüketicinin evini değiştirmeye başladığına dikkat çeken Orka Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yılmaz, "Bu da iş hacmimizi ciddi oranda artırdı. 2021 yılını yüzde 48 büyümeyle 185 milyon TL'lik ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. Üretimimizin yüzde 40'ını Almanya, Fransa gibi Avrupa ülkeleri başta olmak üzere toplamda 84 ülkeye ihraç ediyoruz. Yıl sonunda hedefimiz üretimimizin yüzde 50'sini ihraç etmek" diye konuştu.

İHRACATIN %10'UNU TEK BAŞINA YAPIYOR

Düzce'de 40 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan Orka Banyo, 81 ilde 500'den fazla satış noktasıyla tüketiciyle buluşuyor. Firma yurtdışında ise bin 580 noktada yer alıyor. Marka, 5 yıl içinde cirosunu 5 kat artırarak, 500 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Orka Banyo Genel Müdürü Nalan Yılmaz, "Türkiye'nin 2020 ihracatı 62 milyon dolar. Bu ihracatın 6.2 milyon dolarını tek başına Orka Banyo gerçekleştiriyor" dedi.