B2GETA Türkiye'nin Aliexpress'i olacak

Türkiye'deki üreticileri ve satıcıları doğrudan Avrupa'daki tüketici ile buluşturma hedefiyle e-ticaret platformu B2GETA kuruldu. Platform ihracata ilk kez başlayanlara yol gösterecek. İlk pazar ise Almanya.

SERDAR SAĞLAM

Türk ürünlerini başta Almanya olmak üzere Avrupa'daki tüketiciyle buluşturmak üzere e-ticaret ve e-ihracat platformu B2GETA kuruldu. B2GETA CEO'su Erdem Gülhan, "Türkiye'de bu kapsamda bir platform yok. Bu açığı görerek B2GETA'yı kurduk. Çok basit bir dille; Türkiye'deki bir mobilya üreticisi bizim sistemimiz üzerinden Almanya'daki bir alıcıya ürün satabilecek. Üstelik tüm lojistik, depolama ve dağıtım ağını biz yöneteceğiz. Sosyal medyada oluşturduğu profiller ile bir dükkan sahibi olacak. Hem basit hem de güvenilir bu sistem ile ülkemizdeki üreticilerin büyümesini sağlayacağız" dedi.

SOSYAL MEDYA FORMUNDA

Günümüzde sosyal medyanın insanları birleştiren ve sosyalleşmelerine aracılık sağlayan bir platform haline geldiğini dile getiren Gülhan "Biz de bu gücü ticarete taşımak istedik. Bu sistemin içinde sosyal medya profilleri gibi şirket profilleri oluşturabileceksiniz. İlk etapta tekstil, inşaat malzemeleri ve mobilya alanında ürün satışı yapılabilecek. İlerleyen dönemlerde bu yelpazeyi daha da geliştireceğiz" dedi.

EVRAK KARMAŞASI YOK

İlk hedefin Almanya pazarı olduğunu söyleyen Gülhan "Almanya e-ticaret konusunda çok hızlı büyüyen ve potansiyeli olan bir ülke. Dolayısıyla Türk üreticiler için ciddi bir fırsat sunuyor. Sistem üzerinden Almanya'daki alıcı ile Türk satıcıyı birleştireceğiz ve güvenli şekilde ticaret yapmalarını sağlayacağız. Türk üretici evrak ve işlem karmaşası nedeniyle zaman kaybetmeyecek" diye konuştu.

KOMİSYON YOK, DEVLET TEŞVİKİ VAR

Türk üreticilerinin komisyonsuz şekilde ürün alıp satabileceklerini söyleyen Gülhan "Bu Türkiye'de bir ilk olacak. Üstelik yaptığınız ticaretteki masraflarınızın yüzde 70'ini devlet teşviki nedeniyle geri alabileceksiniz. Bizim yalnızca 10 euro'luk bir üyelik ücretimiz olacak. Bunun dışında yine ürün başına 5 euro gibi bir lojistik- depolama ve dağıtım maliyeti bulunacak. Özellikle KOBİ düzeyindeki küçük işletmelerin en büyük sorunu Avrupa pazarına ulaşamamak. İşte bu platform ile bunu çözeceğiz. Türk üretici ürettiği her ürünü Avrupa pazarına satabilecek" ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE'NİN FİYAT AVANTAJI VAR

Mevcut durum nedeniyle Türkiye'deki ürünlerin Avrupa pazarından çok daha uygun olduğunu söyleyen Gülhan "Almanya'da bir koltuk takımı 1.500 euro iken, Türkiye'de aynı kalitede ürün 800 euro civarında. Bu Avrupalı alıcıyı cezbediyor" dedi.