Avrasya coğrafyasında her yıl düzenlenen, kapsamlı ve büyük bir ticaret platformu olan Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, 11 Ekim'de İstanbul'daki TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde kapılarını açıldı. Ambalaj Sanayicileri Derneği işbirliği ve sektörün diğer derneklerinin destekleriyle düzenlenen fuar yarın sona erecek. Fuar, toplam 14 salonda 1200'den fazla firma ve 120'nin üzerinde ülkeden 15 bini yerli olmak üzere 80 bin ziyaretçiyi ağırlayacak. Fuar, ambalaj endüstrisinin 2030 yılına yönelik 50 milyar dolarlık sektör büyüklüğü hedefine ve 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmasına önemli bir katkı sağlıyor.
YENİ İŞ BAĞLANTISI İMKANI
Türkiye ambalaj sektörünün dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer aldığını belirten RX Tüyap Genel Müdürü Berkan Öner, şunları söyledi: "İhracattaki başarısını her geçen yıl artıran ambalaj sektörü, en gelişmiş teknolojiye sahip ürün, hizmet ve çözümlerini bu yıl da fuar aracılığıyla dünyaya ulaştıracak. Fuar ziyaretçileri, Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı ve eşzamanlı düzenlenen 17'nci Uluslararası Gıda ve İçecek Teknolojileri Fuarı Food-Tech Eurasia sırasında yeni tedarikçiler ve çözüm ortakları ile tanışma fırsatı yakalarken işletmeleri için makine ve ekipman yatırımları da yapabilecek. Fuar katılımcıları ise başta Türkiye olmak üzere, Orta ve Batı Avrupa, Balkanlar, Rusya, Kafkaslar, Orta Asya, Ortadoğu ve Afrika'dan gıda ile gıda dışı tüm endüstrilerin karar vericileriyle buluşma, ticaret hacimlerini ve marka değerlerini artırma, müşterileriyle yüz yüze görüşme fırsatına sahip olacak."
ABD DE HEDEF PAZAR OLMALI
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, 2022'de 7 milyar 467 milyon dolar ve 3 milyon 257 bin ton ihracat gerçekleştiren ambalaj sektörünün ekonomiye değer katmaya devam ettiğini söyledi. Sarıbekir, "Bu rakamlara baktığımızda ülkemizin dünyada 16'ncı, Avrupa'da ise 6'ncı büyük ambalaj üreticisi konumunda bulunduğunu söyleyebiliriz. Ambalaj ihracatının yüzde 60'ı Avrupa'ya yapılıyor. Bu orana rağmen hâlâ Avrupa'nın yüzde 10'unu karşılayabiliyoruz. Avrupa'ya gerçekleştirdiğimiz ihracat 4.5-5 milyar dolar seviyelerinde. Bunu yüzde 20'lere çok rahat çıkartabiliriz. Avrupa dışında ABD'de de hedeflerimiz arasında yer almalı. Çünkü Türkiye ambalaj sektörü yaptığı yatırımlarla, teknolojik gelişmelerle bunu karşılayabilecek bir güce sahip" diye konuştu.