Almanya'ya çıkarma yaptılar! Global markaların tercihi Türk üreticiler

Almanya'daki Uluslararası Hırdavat Fuarı'na Türkiye, 89'u milli katılım olmak üzere 131 firma ile katılarak rekor kırdı.

Almanya'nın Köln şehrinde düzenlenen ve hırdavat sektörünün önde gelen etkinliklerinden biri olan Uluslararası Hırdavat Fuarı (Internationale Eisenwarenmesse), 3-6 Mart tarihleri arasında sektör profesyonellerini bir araya getirdi. Yapı malzemeleri, el aletleri, makine ekipmanları ve bağlantı elemanları gibi pek çok ürünün sergilendiği fuarda, dünyanın dört bir yanından 3 binden fazla katılımcı yer aldı. İki yılda bir gerçekleşen ve sektöründe dünyanın en büyüklerinden biri olma özelliğine sahip Uluslararası Hırdavat Fuarı'na Türkiye, 89'u milli katılım olmak üzere 131 firma ile katılarak rekor kırdı.

DAHA FAZLA PAY MÜMKÜN

Türkiye'nin katılımcı firma sayısı bakımından dünyada 5'inci, Avrupa'da ise 3'üncü olduğunu kaydeden Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Çetin Tecdelioğlu, 12 milyar doları aşan Türk hırdavat sektörünün fuarda büyük ilgi gördüğünü söyledi. Tecdelioğlu, "Sektör, ihracatının yüzde 55'ini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştiriyor. 1.2 milyar dolarla en fazla ihracat ise Almanya'ya yapılıyor" dedi.

TEDARİKTE TÜRKİYE ÖNEMLİ BİR MERKEZ

Tecdelioğlu, "Kızıldeniz'de yaşanan problemlerin artmasıyla da Türkiye tedarik noktasında daha önemli hale geldi. Son gelişmelerle Türkiye yine tedarik zincirindeki önemli bir merkez olduğunu bir kere daha ispatlamış oldu." diye konuştu.

MADE IN TÜRKİYE ALGISI GELİŞİYOR

Avrupa'nın Türkiye ile ticaret yapmanın ne kadar kolay olduğunu bir kez daha gördüğünü dile getiren Çetin Tecdelioğlu, "Türkiye lojistik çeşitlilik bakımından çok zengin. Küresel ticarette kara, deniz, hava ve tren yolları gibi tüm alternatifleri ticari partnerimize sunabiliyoruz. Ayrıca ülke olarak güçlü bir bankacılık sistemine sahibiz. Tüm bunların yanında Avrupa Birliği'nin özellikle dikkat ettiği karbon ayak izinin azaltılması konusunda da ciddi çalışmalar yapıyoruz. Üretimde kullandığımız elektriğin yüzde 40'ını çevreye duyarlı kaynaklardan elde ediyoruz. Önümüzdeki süreçte bu oranı yüzde 60'a çıkarmayı hedefliyoruz. Tüm bunlar birleşince ihracatta ön plana çıkıyoruz. Dünya pazarında 'Made in Türkiye' algısı her geçen gün daha fazla yerleşmeye başladı" açıklamaları yaptı.