ABD'ye tatlı çıkarma hedef: 6 milyar dolar

İhracatta 6 milyar dolar hedef koyan Türk şekerleme üreticileri ABD pazarına odaklandı. Bu potansiyele ulaşmak için ünlü şefler ve fenomenlerle Türk lokumlu şekerli pazarlama seferberliği başlatıldı.

AKŞAM GAZETESİ

Türk gıda sektörü, dünyanın en büyük ithalatçılarından biri olan Amerika Birleşik Devletleri'ne (ABD) odaklanarak ihracat hedeflerini büyütüyor. Şekerleme ve çikolata ihracatında ilk etapta 6 milyar dolarlık hedef koyan sektör temsilcileri, bu potansiyele ulaşmak için ünlü şefler ve sosyal medya fenomenleriyle pazarlama seferberliği başlattı. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı, ABD'nin dünya genelinde kişi başı gıda tüketiminde ilk sırada yer aldığına dikkat çekerek, "ABD yalnızca şekerleme ve çikolata alanında yıllık 40 milyar dolarlık ithalat yapıyor. Bizim ise bu alandaki toplam ihracatımız sadece 3 milyar dolar. Bu tablo, nasıl büyük bir fırsatla karşı karşıya olduğumuzu açıkça ortaya koyuyor" dedi.

YOUTUBER'LI ŞEFLİ TANITIM

ABD pazarına yönelik tanıtım çalışmalarını yoğunlaştıran İHBİR, Miami ve Şikago'da düzenlenecek fuarlarla Türk lezzetlerini Amerikan halkına tanıtmayı planlıyor. Eylül ayında Miami'de başlayacak tanıtım kampanyası kapsamında, şehrin merkezi noktaları "Turkish Delight" ve "Turkish Food" görselleriyle donatılacak. Ayrıca hem Türkiye'den hem ABD'den ünlü şefler canlı yemek şovları yapacak. Bu etkinlikleri sosyal medyada daha geniş kitlelere duyurulacak.

SEKTÖRDE BÜYÜME DEVAM EDİYOR

Türkiye'nin mayıs ayında hububat ve bakliyat ihracatını yüzde 6 artırdığını belirten Taycı, yıl sonuna kadar toplam ihracatın yüzde 5 büyümeyle 12.6 milyar dolara ulaşmasının hedeflendiğini söyledi. ABD, İHBİR'in ihracat odaklı stratejisinde birinci sırada yer alırken, onu Uzak Doğu pazarları takip ediyor. Taycı, "Dünyadaki gümrük verilerine göre, global şekerleme ve çikolata pazarının ihracat büyüklüğü 360 milyar dolara ulaştı. Türkiye olarak yüzde 1'lik pay alıyoruz. Ancak şekerli, kakaolu ve unlu mamuller grubu her yıl yüzde 4 ila 6 arasında büyüyor. Bu ivmeye ayak uydurmak bile ciddi artışlar sağlar" dedi.

ORTADOĞU'DA IRAK PAZARI ÖNDE

Ortadoğu pazarında da değerlendirmelerde bulunan Taycı, Irak'ın hâlâ Türkiye'nin en büyük gıda müşterisi olduğunu belirtti. "Siyasi ve ticari dalgalanmalara rağmen Irak'taki konumumuzu koruyoruz. Suriye'de temel gıda ürünlerinde ana tedarikçiyiz. Suudi Arabistan ise son yıllarda yaşanan sorunların ardından yeniden toparlanıyor. Bu yıl 3 milyar dolarlık ihracat seviyesine ulaşacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu. Pazarlama konusunda Türk firmalarının eksikliklerine dikkat çeken Taycı, özellikle İtalyanların başarılı tanıtım stratejilerinden ilham alınması gerektiğini ifade etti.