77 şehirden 100 ülkeye 400 milyon dolar’lık e-ihracat

Türkiye’de e-ihracat her yıl büyüyor. 2015’te Türkiye’nin 77 şehrinden toplam 100 farklı ülkeye yapılan e-ihracat hacmi, 2016 yılında 400 milyon dolar seviyesini buldu. KOBİ’lerin de bu kanalı keşfetmesiyle iş hacmi genişliyor.

E-ihracat, bu yıl gündemden düşmeyen bir konu. KPMG Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre, 2015’te Türkiye’nin 77 şehrinden 100 farklı ülkeye e-ihracat yapıldı. 2016’da Türkiye’nin e-ihracat hacmi 400 milyon doları buldu. Türkiye’de 2016 yılında 400 milyon doları bulan e-ihracat, birkaç yıl içinde daha hızlı büyüyecek. E-ihracatın pazar değerinin 2020’de 3.4 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat tüketici nüfusunun ise 2020 yılında 2 milyara ulaşarak toplam dünya nüfusunun neredeyse yüzde 30’unu oluşturması bekleniyor.

KOBİ’LER İÇİN KOLAYLAŞIYOR

Büyük şirketler, global anlaşmalar yaparak e-ihracata başlayabiliyor. Ancak KOBİ’ler için e-ihracata başlamak sorun olabiliyor. Çünkü KOBİ’ler, yurtdışından nasıl kolayca ödeme alacaklarını çoğu zaman bilmiyorlar. 2017 başlarında KOBİ’lerin yurtdışından dövizle ödeme almaları için çalışmalar başlatan iyzico, şimdi de yeni iyziLink ürününe ve ödeme formunda alternatif ödeme yöntemlerine yer vermesiyle birlikte KOBİ’lerin ve kişisel satıcıların sınır ötesi satışta ödeme alma problemini ortadan kaldırıyor.

AVANTAJLI KONUMDAYIZ

E-ihracat, Türkiye’nin ihracat hedeflerinin gerçekleşmesinde çok önemli bir role sahip. Çünkü online ticaret, ihracatın artırılması için en kritik kanallardan biri. Türkiye, bölgesel konumu ve ürün çeşitliliğiyle e-ihracat alanında avantajlı bir konumda yer alıyor. Özellikle Türkiye’de üretilen tekstil, hazır giyim ve el işi ürünler pek çok yabancı ülkede tüketiciler tarafından ilgi görüyor. 

Dünyada 3 trilyon dolar’ı aşacak

Verilere göre, e-ihracat, son yıllarda ciddi bir ivme kazandı. Dünyada her sene yükselen grafiğe sahip olan e-ihracatın pazar değerinin 2020 yılında 3.4 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. Öte yandan, e-ihracat tüketici nüfusunun da 2020 yılına gelindiğinde, 2 milyar seviyesine ulaşarak toplam dünya popülasyonunun neredeyse yüzde 30’unu oluşturması bekleniyor. Araştırmalara göre 2015’te Türkiye’nin 77 şehrinden 100 farklı ülkeye e-ihracat yapıldı. 2016’ya gelindiğinde ise Türkiye’nin 400 milyon dolar civarında e-ihracat hacmine sahip olduğu görülüyor. 

Büyük pazarları hedeflemeliyiz

e-ihracat alanındaki gelişmeleri değerlendiren iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, alternatif ödeme yöntemleriyle e-ihracata katılımın artacağına dikkat çekti. Özbugutu, yaptığı açıklamada, “E-ihracat sayesinde şirketler ve kişisel satıcılar sayede kârlılıklarını artırabiliyor” diye konuştu.

Tüm dünyaya satış

Özbugutu, şöyle devam etti: “Bu yüzden tüm dünyaya satış yapma vizyonuna sahip olmalı, büyük pazarları hedeflemeliyiz. Alternatif ödeme yöntemleri ile hem KOBİ’lerin hem de henüz firmasını kurmamış olan kişisel satıcıların e-ihracata katılımını destekliyoruz. Ödeme sorunu bizi ilgilendiren bir sorun, biz de bu sorunu çözdük.”