Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), 1-4 Haziran tarihleri arasında 'Turkish Housewares by Invitation Only' etkinliği kapsamında 60 ülkeden 100 alıcıyı İstanbul'da buluşturacak. EVSİD'in kendi alanında dünya markası haline gelen ''Turkish Housewares by Invitation Only' etkinliği için geri sayım başladı.
YENİ ÜLKELER KATILIYOR
EVSİD Başkanı Talha Özger, bu yılki etkinlikte daha önce Türkiye ile iş yapmamış ülkelerden alıcıların da İstanbul'da olacağını söyledi. Özger, şunları söyledi: "Meksika, Kolombiya, Ekvador, Güney Afrika Cumhuriyeti, Endonezya gibi çok farklı ülkelerden nitelikli alıcılar Invitation Only için İstanbul'da olacak. En son gerçekleştirdiğimiz etkinliğe 50 farklı ülkeden 83 alıcı katılmıştı. Bu yıl için hem yurtdışındaki firmalardan hem de yerel üreticilerimizden gelen büyük bir talep var. Ticari olarak her yıl bir önceki organizasyonumuzdan daha yüksek verim aldığımız Invitation Only etkinliğimizde beklentimiz bu yıl çıtayı yukarıya çıkarmak. Etkinlik süresince her katılımcımız normal bir fuarda görüşebileceğinden daha fazla sayıda daha nitelikli alıcıyla görüşme fırsatı bulacak."
HEDEF 4 MİLYAR DOLAR
2021'de 3.4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, bu yılki ihracat hedeflerinin ise 4 milyar dolar olduğunu belirten Özger, "Dünyada 5. sıraya yükselme başarısını elde ettik ancak rakiplerle aramızdaki farkı kapatabilmek için birim ihracat değerimizi yıl sonunda 4 dolar seviyesine çıkarmamız gerekiyor" ifadelerini kullandı.
PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİMİZİ ARTIRIYORUZ
EVSİD Başkanı Özger, açıklamalarına şöyle devam etti: "Bu yıl ve gelecek yıl ihracatımızın yüzde 55'ini gerçekleştirdiğimiz Avrupa pazarında daha da derinleşmeyi hedefliyoruz. Uzakdoğu'ya karşı lojistik avantajımızı değerlendirerek Avrupa'ya ihracatımızı artırabiliriz. Ayrıca Sahra Altı Afrika için Kenya'ya yönelik bir sektörel heyet planlıyoruz. Burada da hedefimiz ihracat pazar çeşitliliğimizi artırabilmek."