AKŞAM GAZETESİ
Küresel mobilya endüstrisinin önde gelen buluşma noktalarından biri olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı (IIFF), 27–31 Ocak 2026 tarihleri arasında sektör profesyonellerini yeniden İstanbul'da buluşturacak. Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) koordinasyonunda, kentin iki fuar merkezlerinde (İFM – TÜYAP) gerçekleştirilecek etkinlik, 250 bin metrekarelik alanda 3 bin markayı en yeni koleksiyonlarıyla ağırlayacak. Bu yıl "Sürdürülebilirlik" temasıyla gerçekleştirilecek fuara, 150'den fazla ülke ve bölgeden 150 bini aşkın profesyonel ziyaretçinin katılması bekleniyor.
GENİŞ ÜRÜN GRUBU
Fuar modern ve modüler mobilyalardan lüks tasarımlara, bebek, çocuk ve genç odası mobilyalarından, yatak, ofis, otel ve dış mekân koleksiyonlarına kadar tüm ürün gruplarını aynı çatı altında buluşturacak. Geçtiğimiz yıl fuar boyunca gerçekleştirilen görüşmelerde yaklaşık 3 milyar dolarlık iş hacmi yaratan IIFF, bu yıl daha güçlü içeriği, artan uluslararası katılımı ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımıyla, Türk mobilya sektörünün küresel rekabet gücünü daha da ileriye taşımayı hedefliyor.
3 MİLYAR DOLARLIK HACİM
Güleç, geçen yılki fuarın yaklaşık 3 milyar dolarlık iş görüşmesine zemin hazırladığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "2026'da bu başarıyı daha da ileriye taşımayı, Türk mobilyasını yenilik, tasarım ve sürdürülebilirlik ekseninde gelecekle buluşturmayı hedefliyoruz. IIFF 2026, yalnızca mobilya ticaretinin değil; aynı zamanda tasarım, teknoloji ve yeşil dönüşümün de merkezi olacak."
YENİ TİCARİ BAĞLANTILAR
Fuar hazırlıklarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, IIFF'nin hem sektörel hem de ekonomik anlamda üstlendiği rolü vurgulayıp, "Türk mobilyası, bugün dünyada bir başarı hikâyesi yazıyor. Bu hikâyede, Türkiye'den doğarak marka bir organizasyon haline gelen Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı'nın (IIFF) çok önemli bir katkısı ve etkisi bulunuyor. Üreticilerimiz, fuarda dünyanın dört bir yanından gelen satın almacılarla bir araya geliyor, koleksiyonlarını sergileyerek bire bir inceleme fırsatı sunuyor ve bu süreç doğrudan yeni ticari bağlantılara dönüşüyor" dedi.