Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality ile bugüne kadar 224 firmanın 234 markası desteklenirken, toplamda 2.1 milyar liralık kaynak aktarıldı. Dünyada gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor. Bu kapsamda Türkiye’de, dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı Turquality ile marka potansiyeli taşıyan firmalara globalleşme yolunda finansal kaynak sağlanırken, kurumsal ve operasyonel anlamda da destek veriliyor.
Neler sağlanıyor?
Turqualty kapsamında firmaların, “patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili”, “tanıtım, reklam ve pazarlama”, “ofis/depo/lokanta/kafe kira”, “mağaza kira”, “ofis/depo/lokanta/kafe temel kurulum giderleri”, “mağaza temel kurulum giderleri”, “reyon kira”, “showroom kira/dekorasyon”, “sertifikasyon”, “franchise dekorasyon”, “franchise kira”, “danışmanlık”, “tasarımcı/aşçı/şef istihdamı” ve “gelişim yol haritası” harcamaları destekleniyor. Program kapsamındaki çalışmalar, Turquality Çalışma Grubu tarafından gerçekleştiriliyor.
10 yılda 10 küresel marka hedefi var
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, küresel ticarette hedefledikleri ihracat rakamlarına ulaşabilmek için firmaların hükümet tarafından desteklenmesinin son derece önemli olduğunu vurguladı. Büyükekşi, “Büyük ölçekli firmalarımız ise çok daha farklı konularda desteğe ihtiyaç duyuyor. Bunların başında da marka destekleri yer alıyor” dedi. Büyükekşi, bu düşüncelerle 2006’da oluşturulan Turquality programının, ‘10 yılda 10 küresel Türk markası’ çıkarma hedefiyle yola çıktığını hatırlattı.
En çok talep Rusya pazarına geliyor
Desteklenen markaların dünya dağılımına bakıldığında, en çok talep yüzde 18,13’lük payla Rusya’ya oldu. Rusya’yı yüzde 16,99’la Almanya, yüzde 10,99’la İngiltere ve yüzde 4,95’le de İspanya takip etti. Talep gören diğer ülkeler ise yüzde 4,07’yle Kazakistan, yüzde 3,86’yla Polonya, yüzde 3,32’yle İtalya, yüzde 3,24’le ABD, yüzde 2,67’yle Fransa, yüzde 2,57’yle Romanya, yüzde 2’yle Irak şeklinde sıralandı.