Üretici-market farkı 5.5 katı aştı

Üretici ile market arasındaki fiyat farkı mart ayında 5.5 katı aştı.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar tarafından açıklanan verilere göre mart ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en yüksek olduğu ürün yüzde 456,81 ile elma oldu. Bayraktar, 3 üründe fiyat farkının yüzde 300'ün, 7 üründe ise yüzde 200'ün üzerinde gerçekleştiğine dikkat çekti.

Bayraktar, elmadaki fiyat farkını limonun yüzde 365.82, marulun yüzde 321.26, maydanozun 303.13, yeşil mercimeğin yüzde 251.62, salatalığın yüzde 248.89, kuru fasulyenin yüzde 230.35, kırmızı mercimeğin yüzde 223.57, kuru incirin yüzde 223.01, karnabaharın yüzde 212,.2 ve kuru üzümün yüzde 207.64 ile takip ettiğini söyledi.

Elmanın 5.6 kat, limonun 4.7 kat, marulun 4.2 kat, maydanozun 4 kat, yeşil mercimek ve salatalık 3.5 kat, kuru fasulyenin 3.3 kat, kırmızı mercimek ve kuru incirin 3.2 kat, karnabahar ve kuru üzümün ise 3.1 kat fazlaya tüketiciye satıldığını söyleyen Şemsi Bayratar, "Mart ayında markette en fazla artan ürün yüzde 157.55 ile kuru soğanda oldu" dedi. Şemsi Bayraktar "Vatandaşlarımızın hayat pahalılığından daha fazla olumsuz etkilenmemeleri için, fiyat artışlarına çeki düzen verilmesi amacıyla, marketler ilgili kamu kurumları tarafından sürekli uyarılmalı ve fiyat etiketlerindeki keyfî uygulamaları mutlaka engellenmelidir" diye konuştu.

İSTANBUL'UN ENFLASYONU MARTTA % 6.29 ARTTI

İstanbul'da martta önceki aya göre perakende fiyatlar yüzde 6,29, toptan fiyatlar ise yüzde 7,65 arttı. İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) yayınladağı verilere göre martta kültür eğitim ve eğlence harcamalarında yüzde 17,40, ev eşyası harcamalarında yüzde 8,99, ulaştırma ve haberleşme harcamalarında yüzde 8,12 fiyakt artışı oldu. Toptan fiyatlarda ise bir önceki aya göre, işlenmemiş maddeler grubunda yüzde 21,56, gıda maddeleri grubunda yüzde 6,13 artış yaşandı.