Türkiye'de oyun sektörü rekor kırmaya devam ediyor. Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir, Türkiye'nin oyun sektöründeki payının 1 milyar 200 milyon dolara (yaklaşık 17.7 milyar TL) yükseldiğini, dijital oyuncu sayısının da 42 milyon olduğunu bildirdi. Aydemir, Gaming in Turkey tarafından yayımlanan Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu'na ilişkin 2018'de toplam küresel pazarın 138 milyar dolarken, bu rakamın 2019'da 152 milyar dolara yükseldiğini kaydetti. Aydemir, Türkiye'nin 2018'de 853 milyon dolarlık bir pazar payı olduğunu belirterek, şu bilgileri paylaştı:
7'DEN 70'E OYUN
"2019'da bu rakam 830 milyon dolara geriledi. Aslında buna gerileme demek tam da doğru değil. Çünkü normalde kişi başı TL bazında harcadığımız para arttı. Ama dolar kuru yükseldiği için dolar bazında hesapladığımızda düşüş gösteriyor gibi oluyor. O yüzden 2019'da böyle bir gerileme yaşandı. 2020'de ise total gelirimiz 880 milyon dolara yükseldi. 2021'de ise bu rakam 1 milyar 200 milyon dolara kadar yükselmiş durumda. Türkiye'deki oyuncu sayısı da 2018'den 2021'e kadar 30 milyondan 42 milyona çıktı. Hem oyun oynama saatleri arttı hem de yeni oyuncu sayısı arttı. 7'den 70'e oyun oynayanların sayısı arttı."
GLOBALDE DEV BAŞARI
Aydemir, Türk oyun şirketlerinin 2020'de neredeyse 2 milyar dolar civarında yatırım aldığını, yatırımların 2021'de de devam ettiğini bildirdi. Aydemir, şunları kaydetti: "2021'de Türkiye'de 54 girişim yatırım aldı ve 266 milyon dolarlık bir hacim yaratıldı. Bunlar gösteriyor ki Türk oyunlarının sadece Türkiye'de değil, globaldeki başarısı da yadsınamaz. Bu başarıların temelinde yatan unsurlardan birincisinin, Türk yazılımcıları ve mobil oyun firmalarının oldukça başarılı olması söylenebilir. İçerideki insan kaynakları gün geçtikçe artıyor. Bugün baktığımızda birçok oyun firmasında hem Türk hem de yabancı uyruklu çalışanlar var."
TÜRK YAZILIMCILARA DÜNYADAN İLGİ
Türk yazılımcıların kalitesinin yüksek olduğuna dikkati çeken Aydemir, Türk yazılımcılara yurtdışındaki şirketlerden de büyük bir ilgi olduğunu söyledi. Aydemir, Türkiye'de oyun geliştirme ile ilgili üniversitelerde kaliteli bir eğitim verildiğini, gençlerin oyun şirketleri aracılığıyla teorideki bilgileri pratiğe çevirebildiklerini anlattı. Aydemir, oyunlara yönelik de, "Globalde yapılan hiçbir oyundan geri kalır tarafı yok" dedi.
TÜRKİYE'DE LİSANSLI 8126 E-SPOR OYUNCUSU VAR
Türkiye'de 165'in üzerinde profesyonel e-spor takımı ve toplamda 8 bin 126 lisanslı e-spor oyuncusu olduğunu aktaran Ozan Aydemir, e-sporu 'sektörün parlayan yıldızı' olarak tanımladı. Aydemir, metaverse ile ilgili çok sayıda markanın yatırım yaptığına da işaret ederek, "Birçok oyunda, oyun içinde farklı entegrasyonlar yaratmanın yanı sıra kendilerine has ekonomiler de vardı. Orada konserler veriliyor, etkinlikler yapılıyordu. Bu bizim için yabancı olmadığımız bir şey. Oluşturulmak istenen metaverse kavramı, sanal dünyaların iç içe geçtiği bir 'öte evren' yaratmak. Bu teknolojiyle ilgili biraz zamana ihtiyaç var. Oyun sektörü, metaverse dünyasının temeli olacak" değerlendirmesinde bulundu.