'e-Pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Nihai Raporu'na göre platformlar, ücretsiz sundukları hizmetlerin karşılığını tüketici verileriyle temin ediyor. Dolayısıyla tüketiciler bu hizmetleri almanın karşılığında ücret ödemeseler de aslında verileriyle bir ödeme yapmış oluyor. Ayrıca rapora göre e-pazaryeri platformları pazarında 'kendini kayırma' davranışlarına da rastlanıyor. Bu kapsamda 'listeleme ve sıralamalarda kendi ürününe öncelik sağlama', 'satıcı verilerinin kullanılması ile kendi satıcısı olduğu ürünlerde haksız avantaj temin etme' gibi konular ön plana çıkıyor.
HERKESE BAŞKA FİYAT
Söz konusu raporda e-pazaryeri platformlarında tüketicilere yönelik 'fiyat ayrımcılığı' uygulandığı da ortaya koyulurken, bazı tüketicilerin, aynı ürün için diğerlerine kıyasla daha fazla ödeme yaptığı belirtiliyor.