Otomotivde fiyat markanın önüne geçti

Global danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners'ın hazırladığı “Otomotiv Sektörünün Gelecek Dönem Yolculuğu 2022” araştırmasına göre otomotiv sektöründe fiyat hassasiyeti marka sadakatinin önüne geçti.

2020 yılında sıfır araç alanlar ilk olarak markaya ikinci el araç satın alanlar da arabanın durumuna bakarken 2021 yılında hem sıfır araçta hem ikinci elde bir numaralı alım kriteri fiyat haline geldi.

Türkiye'de 1.000'den fazla, dünya çapında ise 10.000'in üzerinde tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketici davranışlarındaki bu değişime özellikle artan enflasyon ve düşen satın alma gücü etkili oldu. Güvenlik kriteri sıralamasını değiştirmese de önemini artırmaya devam ederken markanın sıralamada geriye düştü.