Moskova yerine İstanbul

Rusya-Ukrayna savaşı, ticaretin seyrini değiştirirken, Türk ayakkabı sektörü öne çıktı.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, Moskova'da düzenlenen ve zenginlerin ayakkabı fuarı olarak bilinen Euroshoes'un AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı çatısı altında faaliyetlerini sürdürmek için kendilerine başvurduğunu söyledi.

İHRACAT ARTACAK

İçten, 32 bin metre karede düzenledikleri AYMOD'un Milano'daki Micam Fuarı'nı da geçerek Avrupa'nın en büyük ayakkabı organizasyonu olduğunu söyledi. İçten, "66. AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı'nda 4.500'ü yabancı olmak üzere toplam 22 bin ziyaretçiyi ağıladık. 62 ülkeden alıcıların katıldığı fuarda Rusya başı çekti" dedi. İçten, şöyle konuştu: "Fuarda yaşanan bir başka önemli gelişme ise Moskova'da düzenlenen ve Avrupalı markaların fuarı olarak bilinen Euroshoes ile ilgili oldu. Euroshoes'in organizatörü Yan Belyaev ile AYMOD'da bir araya geldik. Avusturya, İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya, İsrail, Portekiz, Fransa, Finlandiya, İsviçre'nin yanı sıra Brezilya ve ABD'den de ayakkabı ve aksesuar markaların katıldığı Euroshoes, faaliyetlerine AYMOD çatısı altında sürdürmek için bize başvurdu. Bu fuarımızın prestiji açısından son derece önemli." Başlangıçta Rusya'nın Ukrayna'ya müdahalesinden olumsuz etkilendiklerini ifade eden İçten, "Rusya'dan sipariş iptalleri ya da erteleme talepleri geldi. Ancak Batılı ülkelerin ambargosuyla Türkiye, Rusya için en önemli cazibe merkezlerinden biri haline dönüştü. 2021'de 82.5 milyon dolar olan Rusya'ya ayakkabı ihracatımızı bu yıl 130-140 milyon dolara çıkarabileceğimizi öngörüyorum" ifadelerini kullandı.