Kocaeli'ye üç yılda 4.5 milyar TL'lik hizmet

Büyükşehir Belediyesi'nin üç yılda Kocaeli için yaptığı projeleri anlatan Başkan Tahir Büyükakın, “Göreve geldiğimizden bu yana 4.5 milyar TL'lik 309 esere imza attık” dedi.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, 31 Mart 2019 yerel seçimlerinden bu yana geçen 3 yılda kente kazandırılan eser ve hizmetleri düzenlenen geniş katılımlı bir toplantıyla kamuoyu ile paylaştı. Başkan Büyükakın, "Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 3 yıllık dönemde 4.525.751.620 TL tutarında 309 eser ve hizmeti hayata geçirdi, sahada 2.654.393.982 TL maliyetle 102 eser ve hizmet devam ediyor, halen ihale/proje aşamasında ise 155 eser ve hizmet bulunuyor" açıklamasını yaptı. Kocaeli Kongre Merkezi'nde '3 Altın Yıl-Sevdamız Kocaeli' sloganıyla gerçekleşen programda konuşan Başkan Büyükakın, "Kocaeli halkımızın bize teveccühünün ardından 3 yılda ne bayram, ne hafta demeden, 15 gün bile tatil yapmadan, bin 95 gündür sahada yorulmadan çalışıyoruz" dedi.

"BELEDİYECİLİK EMANETTİR"

'Sevdamız Kocaeli' diyerek, tam 3 yıl önce yola çıktıklarını ve Türkiye'nin en fazla eser ve hizmet üreten belediyesi olduklarını vurgulayan Başkan Büyükakın, şunları söyledi: "Sayın Cumhurbaşkanımız adaylığımızı ilan ettikten ve seçim sürecini tamamladıktan sonra 3 yıl önce bugün, hemşerilerimizin teveccühü ile bismillah dedik ve görevimize başladık. Belediye nedir diye sorulduğunda, benim üzerinde duracağım kavram emanet olur. Emanet ve eminlik kavramları üzerinde durmak lazım. Emin olduğunuzda, size emin denebilmesi için verdiğiniz sözü tutmanız lazım. Yalan söylememeniz lazım. Buna dikkat etmeye çalıştık. Dikkat etmemiz gereken ikinci husus da şuydu; biz bu emaneti milletten aldık. Rızasını kazanmamız gereken tek merci de milletti. Bunu da akıldan çıkarmadan çalışmamız gerekiyordu. Öyle de yaptık. 3 yıl geçti. Bugün itibarıyla bin 95 gün oldu. Bayram ve hafta sonu dahil olmak üzere bin 95 gündür sahadayız. Durmadan, şikayet etmeden koşturmaya devam ediyoruz. Bizim kulağımızda hep büyüklerimizin sözleri var. Şeyh Edebali ne öğütlediyse oradan devam ediyoruz. İnsanı yaşat ki devlet yaşasın sözüyle de asıl hizmet makamının millet olduğunu, Kocaeli'deki vatandaşlar olduğunu akıldan çıkarmadan devam ediyoruz."

"GÜÇLÜ ALTYAPIMIZ VAR"

Deprem ve afetler açısından altyapı yatırımlarının önemli olduğunu ifade eden Başkan Büyükakın, "Altyapıda 29 tane eser ve hizmetimiz devam ediyor. Küresel ısınma, bize afetlere hazırlıklı olmamız gerektiğini söylüyor. Bu da şehrin altyapısını güçlendirmekten başka çare bırakmıyor. Çok ciddi alt yapı yapıyoruz. Ben ülkemde, şehrimde insanlar afetlerde ölmesin istiyorum. O nedenle alt yapıya çok önemli yatırım yapıyoruz. Belediye hizmetlerinde şöyle bir şey var. Siz o hizmeti yaparken fark edilmez. Olmasa fark edilir. Dolayısıyla buradaki hizmetleri böyle görmek lazım. Popülizmden uzak durmak lazım" açıklamasını yaptı. Kentsel dönüşümün bir şehir için yenilenme olduğunu ifade eden Başkan Büyükakın, sözlerine şöyle devam etti:

"KENTSEL DÖNÜŞÜME ÖNEM VERİYORUZ"

"Kocaeli genelinde depremin izlerini silmek, daha güzel bir şehirleşme için kamulaştırmalar yaptık. Cedit Mahallesi örneği var. Cedit Mahallesi'nde bir ilki gerçekleştirdik. Hak sahipleriyle %99'luk bir anlaşmayla kentsel dönüşüm başlattık. Gölcük'te yeni bir kentsel dönüşüm başlatıyoruz. Gölcük'te Kentsel Dönüşüm projesine 75 milyon TL destek vereceğiz. Çayırova Sazlıdere ve Dilovası Kentsel Dönüşüm ve Kömürcüler OSB'de kentsel dönüşüm çalışmaları devam ediyor.''

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK ÇEVRE PROJESİ

"İzmit Körfezi'ne nefes aldıracağız" diyen Başkan Büyükakın, "İzmit Körfezimiz için hayati bir projemiz var. Dip çamuru temizleme projesi. Ulaştırma Bakanlığı'nın bir gemisi var. Borulardan bir uçla denizdeki çamuru sulandırarak alıyor. İzmit Körfezi'nde 8.5 milyon metreküp çamuru bertaraf etmemiz gerekiyor. Bu çalışmamız müsilajla da ilgili olacak. Bu çamurun içinde temizlenmesi gereken maddeler var. Türkiye'nin en büyük çevre projesi olacak" ifadesini kullandı. Başkan Büyükakın, konuşmasının sonunda Büyükşehir Belediyesi'nin mali profilini de aktardı.

TURİZM MASTER PLANINA TAM NOT

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin kent dinamikleriyle bir araya gelerek hazırladığı Kocaeli Turizm Master Planı ve Markalaşma Lansmanı, Kocaeli Kongre Merkezi'nde tanıtıldı. Başkan Büyükakın, "Bu plana sahip çıkmalı, bu hayale inanmalıyız'' dedi.

Geçtiğimiz yıl Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kurulan ŞURA Kent Politikaları ve Araştırmaları Merkezi öncülüğünde yapılan Turizm Şurası'nda 7 konu başlığı ele alınmış, Turizm Master Planı için önemli bir adım atılmıştı. 7 ana başlıkta çalışma masalarından çıkan sonuçlardan Kocaeli marka kimliğinin çerçevesi belirlenerek kentin turizm potansiyelini her yönüyle ortaya çıkarıldı ve Turizm Master Planı hazırlandı. Kent dinamikleriyle bir arada hazırlanan Kocaeli'nin markalaşma hikayesi, hazırlanan strateji ve eylemler ile görsel kimlik çalışmaları, sözel kimlik oluşturulması, Kocaeli logo tasarımı ve animasyonu, tanıtım broşürü sunum formatı gibi kurumsal kimlik tasarımları ile marka konseptine uygun olarak, çağrı merkezleri, havalimanı, tramvay, otobüs vb. yerlerde kullanılmak üzere işitsel logo ve şehre özgü bir yazı fontu hazırlanarak Kocaeli kent markasının ve görsel kimlik ögelerinin oluşturulması sağlandı. Kocaeli Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen törenle de kamuoyuyla paylaşıldı.

"ŞEHİR OLARAK SAHİPLENMELİYİZ''

Kocaeli'nin sanayi kenti olarak bilindiğini ancak çok geniş orman ve tarım arazilerine sahip olduğunu aktaran Başkan Büyükakın, "Biz kurumlar olarak valilik, odalar, üniversiteler üzerimize düşen her şeyi yaptık ama bundan sonrası sahiplenmedir. Sahiplenilmeyen bir yerde siz istediğiniz kadar güzel fikirlere sahip olun orada başarının gelmesi mümkün değil. Hep birlikte olursak, el ele olursak pozitif gündem üzerinde yoğunlaşırsak başarılı olabilir" dedi.

STRATEJİ BELGESİ HAZIRLADIK

Başkan Büyükakın, şunları söyledi: "Bir strateji belgesinin onun ardından bir havai fişek sendromuna uğramaması için onun sağlam olması gerekiyor. Bunun olmaması için ne olması lazım onu aslında konuşmak lazım. Aslında strateji belgesi böyle bir belgedir. Güzel bir strateji belgesi hazırlandı. Mustafa Kemal Atatürk ne diyor; 'Çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak.' O orada durmuyor. Nihayeti olan bir yer de değil. Ben bu kadar asfalt yaptım, otobüs yaptım, köprü yaptım... Neden yaptım? Nedeni unutmamak lazım. Burada 282 tane eylem planı hazırlanmış. Sahadan deneyimim bana şunu gösteriyor. Bir işin sahibi yoksa o iş ortada kalır. Yapan birileri olacak. Oteli olan birisi yapacak, turistik yerleri olan birisi yapacak. Bir atasözümüz var akıl akıldan üstündür."

BU HAYALE İNANIN

"Bu şehrin bir markası olacaksa işte o telefon zili, okul zili, yazı fontuyla bütün bir logonuz olmalı" ifadesini kullanan Başkan Büyükakın, sözlerine şöyle devam etti: "Herkes kendi beğendiklerini yaparken üst ölçekte ortak hareket etmeli. En kritik mevzu bu. Bundan sonrasını turizm ve fuarcılık şirketi yapacak. Bu şirket yarın yapacağımız fuar merkezini de işletecek. Neye ihtiyacımız olduğunu buradaki stratejiler doğrultusunda söyleyeceğiz. Atatürk muhteşem bir liderdi ve onunla beraber bağımsızlığa inanmış bir Türk halkı vardı. Ne kadar stratejik planın olursa olsun kent bunu sahiplenmediği sürece sadece havai fişek etkisi olur. Dolayısıyla sizlerden rica ediyorum bu hayale inanın."