İstanbul Havalimanı'na ulaşımda uygulanan metro ve hızlı tren projesi ile ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'ndan açıklama geldi. Havalimanı metro ücreti ve hızlı tren projesindeki son duruma ilişkin gelen açıkalama üzerine internet aramalarında yoğun bir şekilde araştırılmaya başlandı. Peki İstanbul Havalimanı metro ücreti ne kadar olacak? 2023 Hızlı tren projesinde son durum nedir?
İSTANBUL HAVALİMANI METRO ÜCRETİ NE KADAR OLACAK?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı canlı yayın programında, İstanbul Havalimanı metro ücreti ne kadar olacak sorusuna, 'İstanbul Havalimanı Metro ücreti, kısa mesafe 9.90 olacak, mesafe uzadıkça 12 TL'ye çıkacak.' cevabını verdi.
Bakan Karaismailoğlu, NTV canlı yayın programına katıldı.
Karaismailoğlu, İstanbul ve Ankara'da yapımı devam eden metro hattı projeleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu'nun açıklamalarından öne çıkanlar;
METRO'DA YERLİ SİNYALİZASYON SİSTEMİ
İstanbul Havalimanı Metrosu'nun ilk etabı 34 kilometre uzunluğuyla rekorların kırıldığı bir proje oldu.
Diğer etapların tamamlanmasıyla 69 kilometrelik uzunluğu ulaşacak hatla Avrupa yakası çevrilecek. Metroda akıllı tünel sistemi kullanıldı. Sıfırdan yaratılan bir sistem kuruldu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla yapıldı. Diğer metrolarda da bu sistem kullanılabilecek. Sistem tek bir kumanda merkezinden yönetilebilecek.
İSTANBUL HAVALİMANI METRO ÜCRETİ NE KADAR OLACAK?
İstanbul Havalimanı Metro ücreti, kısa mesafe 9.90 olacak, mesafe uzadıkça 12 TL'ye çıkacak.
KAĞITHANE-HAVALİMANI ARASI NE KADAR SÜRECEK?
Saatte 120 kilometre hıza ulaşacak. Avrupa'nın en hızlı metrosu olacak. Kağıthane'den İstanbul Havalimanı'na 24 dakikada gidelecek.
Başakşehir- Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir arasında devam eden metro inşaatı
BAKIRKÖY-BAĞCILAR-GÜNGÖREN METRO HATTI NE ZAMAN BİTECEK?
İstanbul'un Bakırköy-Bağcılar-Güngören metro hattı bu yıl içerisinde tamamlanacak.
AKM-GAR-KIZILAY METRO HATTI
Ankara'daki AKM-Gar-Kızılay metro hattını şubat ayında hizmete açacağız.
HIZLI TREN PROJELERİNDE SON DURUM
Hızlı trenin İstanbul Havalimanı'nda bir durağı olacak. Metroyla entegre edilecek.
İSTANBUL'DA TRAFİK SORUNU
İstanbul ulaşım master planı sorunları çözecektir. İstanbul genelinde raylı sistemleri 3 milyon kişi kullanıyor. İETT'yi ise 4,5 milyon kişi kullanıyor. Bu otobüslerin yenilenmesi gerekiyor. İstanbul'un ulaşım sorununun çözülmesi için raylı sistem projelerinin bir an önce bitmesi gerekiyor. Birinci öncelik raylı sistem yatırımları, ikinci öncelik de otoyol yatırımlarının bitmesi gerekiyor.
İSTANBUL'DA TAKSİ SORUNU
Raylı sistem 3 milyon kişi, İETT 4,5 milyon, minibüsler 3,5 milyon yolcu taşıyor. Taksi bu yolcuların yalnızca yüzde 10'unu taşıyor. Sorun taksi sayısı değil, eğitim sorunu var. İstanbul'da şu an da 3 bin 200 taksi kullanıma alındı.
KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİNE ZAM OLACAK MI?
2023'te köprü ve otoyollara zam yapılmayacak. Karar yılın tamamını kapsayacak. Farkı devlet karşılayacak.