E-ticaret işlem sayıları ise 2020'ye göre yüzde 46 artarak 3,4 milyar adet siparişe ve yüzde 69 artış ile 381,5 milyar TL hacme ulaştı. E-ticaret sektörünün 2021 karnesi iyzico, Dogma Alares ve ETİD tarafından hazırlanan "2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu" ile açıklandı.
MODA BAŞI ÇEKİYOR
Buna göre e-ticaret, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de güçlü bir büyüme gösterirken; 2021 yılında GSYİH'nin yüzde 4,5'i, toplam perakende sektörünün ise yüzde 17,6'sı perakende e-ticaret satışlarından oluştu. Türkiye'de 2021 yılında en fazla sayıda online alışveriş, 22 Kasım Pazartesi günü yapıldı. Gün bazında en yüksek satış hacmi ise Black Friday günü, yani 26 Kasım Cuma elde edildi. Black Friday günü aynı yılın ortalama bir günüyle kıyaslandığında 3 kat satış hacmi gerçekleşti. Rapora göre 2017'den bu yana e- ticaret satıcılarının en yoğun olarak bulunduğu sektörler moda ve aksesuar oldu.
(Soldan sağa) Emre Ekmekçi, Orkun Saitoğlu ve Erdal Güner araştırmaya ilişkin detayları aktardılar.
EKOSİSTEM DEMOKRATİKLEŞMELİ
İyzico Operasyon Direktörü Orkun Saitoğlu, "Verileri incelediğimizde mikro işletmeler sayıca pazarı domine etseler bile, satış hacminde aynı etkiyi yaratamadıklarını görmekteyiz. Pazarın sadece yüzde 1'ine denk gelen büyük ölçekli satıcılar, toplam pazar payının yüzde 79'una sahip. Bu veriler daha demokratik bir ekosistemin gerekliliğine dikkat çekiyor" dedi.