İndirim marketleri kârlarını artırdı

Zincir marketler 2022 yılına ait ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.

2022 yılına ait zincir marketlerin ilk çeyrek finansal açıklanan sonuçlarına göre fiyatlarda yaşanan artışın indirim marketlere olan talebi artırdığı görüldü. Geçtiğimiz yılın ilk üç ayında 684.6 milyon lira net kâr açıklayan BİM, bu yılın aynı döneminde 1 milyar 344 milyon lira net kâr açıkladı. ŞOK Marketler de geçen yılın aynı dönemine göre cirosunu yüzde 60 artırdığını duyurdu.

CİROLAR YÜKSELDİ

Şirketin Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı bildirimde ilk çeyrek net karının 250 milyon 308 bin lira olduğu görüldü. Açıklamada mağaza sayısının 9 bini, istihdamın da 40 bini aştığı ifade edildi. Bizim Toptan, yılın ilk üç ayında cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 62.3 artırarak 2.3 milyar TL'ye yükselttiğini açıkladı.

BÜYÜKLERİN DÜŞTÜ

Geçen yılın ilk çeyreğinde 209 milyon 510 bin lira net kâr açıklayan Migros'un ise bu yıl ilk çeyrek net kârı 82 milyon 398 bin lira olarak açıklandı. Şirketten yapılan açıklamada bu yılın ilk çeyreğinde konsolide satışların ise 12.3 milyar liraya ulaştığı ifade edildi. Şirketin konsolide satışları yüzde 59.6 büyüdü. Carrefour tarafından KAP'a yapılan açıklamada bu yılın ilk çeyreğinde net zarar 73 milyon 448 bin lira olarak açıklandı.