İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO), İstanbul Moda Fuarı (FASHIONIST) ve İç Giyim ve Çorap Fuarı (LINEXPO) eşzamanlı olarak gerçekleştiriliyor. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) işbirliğiyle bu yıl ilk kez düzenlenen IFCO'nun açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, "Gördüğümüz tablo şu ki; bu ülkede kabına sığmayan bir şeyler var. Kıpır kıpır içine sığmamak, dışa açılmak, daha büyük şeyler yapmanın heyecanı var. Bu heyecanı fuarlarda görüyoruz" diye konuştu.
FABRİKALAR 'FULL'
2021'deki 225 milyar dolarlık ihracatın önemli bir başarı olduğunu aktaran Gülle, bu yıl için hedefin 250 milyar dolar olduğunu hatırlattı. Gülle, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün bu yıl için 23 milyar dolarlık hedefini az bulduğunu belirterek, "25 milyar dolar bu sektörün yapabileceği bir kapasite. Geçen yıl pek çok firmamızda şuna şahit olduk; siparişlere yetişememek, çok fazla sipariş almak... Türkiye'ye şu ana kadar sipariş geçmemiş pek çok markanın artık iş yapmak için Türkiye'ye döndüklerini ve çok fazla sipariş bıraktıklarını gördük" dedi. Türkiye'nin her tarafındaki fabrikaların 'full' çalıştığını aktaran İsmail Gülle, hem bu yıl hem de Cumhuriyetin 100. yılında, ihracatı olağanüstü bir başarıyla taçlandırmayı istediklerini, bundan sonraki hedefin 300 milyar dolar olduğunu söyledi.
103 ÜLKEDEN KATILIM
Bu yıl 6'ncısı düzenlenen 'Linexpo' İç Giyim ve Çorap Fuarı da, İHKİB ve İTO'nun destekleriyle kapılarını açtı. Linexpo'ya 103 ülkeden yaklaşık 5 bin yabancı ziyaretçi katılım sağladı. Yerli ve yabancı toplam ziyaretçi sayısı ise yaklaşık 15 bin. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, "Bu etkinliği bir dünya markası yapmaktaki çalışmalarımıza çok etkin bir şekilde devam etmemiz gerekiyor. Çünkü bu sayede İstanbul'u modanın, tekstilin, iç giyimin, abiye giyimin bu konudaki ana ve tüm yan sektörlerin merkezi haline getirecek. Yurtdışındaki firmalar buraya gelmek için çaba gösterecek" diye konuştu.