Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, birlik çatısı altındaki 10 stratejik sektörde detaylı ve odaklı çalışmalar sonucunda hazırlanan strateji raporu ve sektörün yol haritasının açıklandığı basın toplantısında konuştu.
PANDEMİDE KATLANDI
Bolat, raporda her bir alt sektöre ait detaylı çalışmanın yapıldığını aktardı. Bolat, hizmet sektörlerinin ihracata çok önemli bir katkı sağlayacağına değinerek, şunları söyledi: "Türkiye'nin yolcu taşımacılığı sektörü, küresel ekonominin dinamik ve büyüyen markasıdır. Yolcu taşımacılığı Türkiye'yi bir merkez ve transfer merkezi haline getirerek ülkemize 'yumuşak' güç kazandırmıştır. THY'nin liderliğinde havayolu taşımacılığında gerçekleştirdiğimiz 'hub olma' başarısını tüm taşımacılık türlerinin hedefine koymalıyız." Bolat, sektörün, 2021'de salgının etkilerine rağmen, bir önceki seneye göre yüzde 103'lük artışla 21 milyar dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştirdiğini ve kayıplarını önemli oranda telafi ettiğini vurguladı.
TÜRK DİZİLERİ 120 ÜLKEDE İZLENİYOR
Dünyaca pazarlama teknik ve taktiklerinin değiştiğini vurgulayan Ahmet Bolat, şöyle devam etti: "Toplamda 120'yi aşkın ülkede yaklaşık 500 milyon izleyiciyle buluşan Türk dizilerindeki bir ürün yerleştirme, o markaya algıyı değiştirebiliyor. Artık yurtdışına çok az sayıda hasta gönderirken, her yıl giderek artan sayıda hasta kabul ediyoruz. Lojistik sektörü, ihracatçılarımızın farklı pazarlarda rekabetçiliğini artırırken, kendisi de ihracat gerçekleştiriyor."