Bayburt imsak ve iftar vakti saat kaçta? Diyanet Bayburt imsakiyesi ve iftar vakitleri 2022!

30 gün boyunca oruç tutup ibadete ağırlık verilen 11 ayın sultanı Ramazan ayı 2 Nisan Cumartesi günü itibarıyla başlıyor. Oruç ibadetini yerine getirmek isteyen kişiler Bayburt imsak ve iftar vakitleri aramalarına yöneldi. Kardeşlik, birlik ve beraberliğin manevi duygusunu hissetmeye vesile olan Ramazan ayında yapılan ibadetin mükafatı çok büyüktür. Peki, Bayburt sahur ve iftar vakitleri saat kaçta?

Ramazan ayının başlamasıyla beraber sahura kalkacak kişiler Bayburt imsak vakitleri aramalarına yöneldi. Bayburt iftar ve sahur vakitleri Diyanet imsakiyesi ile paylaşıldı. Rahmet ve bereket kapılarının sonuna kadar açıldığı mübarek Ramazan ayı başlıyor. İşte Diyanet Bayburt imsakiyesi 2022...

BAYBURT İLK İMSAK VAKTİ 2022

Diyanet'in sitesinde yer alan bilgilere göre Bayburt sahur vakti 2 Nisan Cumartesi günü saat 04:29 olarak açıklandı.

BAYBURT İLK İFTAR SAAT KAÇTA?

Bayburt'ta 2022 yılının ilk orucu 2 Nisan Cumartesi akşamı saat 18:51'de açılacak.

BAYBURT RAMAZAN İMSAKİYESİ 2022 İÇİN TIKLAYIN

DİNİMİZDE RAMAZAN AYI VE ORUCUN ÖNEMİ NEDİR?

Oruç dünyevi hazlardan uzak durmaktır. Hz. Peygamber'in hadislerinde kötülüklerden koruyan bir kalkan olarak nitelendirilen (Buhârî, Savm, 9) orucun Arapça karşılığı olan savm/sıyâm kelimesinin kökünde de "kendini tutma, geri durma" anlamı vardır. Kişinin orucu bozan şeylere karşı kendini tutması anlamına gelen "imsak" yanında oruç kelimesi de hem maddi hem de manevi anlamda bir korunmayı, sakınmayı ve arınmayı ifade etmektedir.

Âdeta bir mektep vazifesi gören ve nefis terbiyesi için özel bir iklim oluşturan oruç sayesinde insan ruhen yücelir, yüksek ahlaki erdemlerle bezenir, yıllık bir muhasebeyle kendisine verilen ömrü nasıl geçirdiği hakkında dürüst bir değerlendirme yapma fırsatı bulur. Bir yandan sahip olduğu nimetlerin büyüklüğünü daha iyi idrak ederken öte yandan mahrumiyet içinde olanların hâlini düşünüp onları anlama fırsatı bulur ve toplum içinde kendisine düşen görevlerin farkına varır. Böylece bireysel gibi görünen bu ibadetin sosyal yönü ve etkileri doğal bir süreç içinde ve güçlü biçimde kendini gösterir (İbrahim Kafi Dönmez, DİA, "Oruç" md.).