İçten yanmalı C-SUV otomobil fiyatı nedir? C segment SUV araçları ne kadar?

C segmenti içten yanmalı SUV serisi TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ın yerli otomobil ile ilgili yaptığı açıklama üzerine gündeme geldi. İçten yanmalı C segment SUV ile rekabetçi olacağı yönünde yapılan açıklama üzerine gözler C SUV segmenti araçların fiyatlarına çevrildi. Peki İçten yanmalı C-SUV otomobil fiyatı nedir?

Dünya çapında SUV tutkunluğu gittikçe artıyor. Yerli otomobil TOGG'un içten yanmalı C-SUV otomobil olduğunu dile getiren Gürcan Karakaş, önemli açıklamalarda bulundu. Söz konusu açıklama sonrası internet aramalarında "C segment SUV araçları ne kadar? İçten yanmalı C-SUV otomobil fiyatı nedir?" sorularına yanıt arandı.

TOGG, yola çıkmak için gün sayarken, Yerli elektrikli otomobilin geliştirme çalışmalarını sürdüren Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) yeni logosunu açıklamıştı. Yerli ve milli otomobil Togg'da seri üretim için hazırlık yapılıyor. Üretim hattı kurulumu için çalışmaların başladığı fabrikada, 62 robotun kurulumuna da başlandı. Hedef ise 2023'ün ilk çeyreğinde piyasaya çıkmak.

TOGG FİYATI NE KADAR?

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, Togg'un fiyatına ilişkin bir soru üzerine şunları kaydetti: "Rekabetçi olabileceğimizi düşünüyoruz. Biz yola çıktığımız andan itibaren 2023'te pazara girdiğimizde ülkemizde en fazla satılan C segment SUV'ların elektrikli araç olmayacağını düşündüğümüzden dolayı içten yanmalı araçlardan pazar payı almamız gerektiğini bilerek her şeyi planladık. Dolayısıyla 'günümüzde eğer C segmentinde bir SUV'un rekabetçiliğiyle rekabet edebilir misiniz' diye sorarsanız 'evet, rekabet edebiliriz.'"

C-SUV ARAÇLARIN FİYATLARI NEDİR?

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ın Fiyatlar içten yanmalı C segment SUV ile rekabetçi olacak" açıklamasından sonra gözler piyasadaki benzinli ve dizel C SUV segmenti araçların fiyatları merak konusu oldu. İnternet haberin haberine göre, C-SUV araçların fiyatları şu şekilde Vatandaşlar C-SUV araçların fiyatlarını araştırmaya başladı. İşte piyasada satılan bazı araçların liste fiyatları:

2021 Nissan Qashqai 1.3 Sky Pack Plus DCT: 584 bin TL

2021 Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel Bold AT: 644 bin TL

2021 Citroen C5 Aircross 1.6 Shine AT: 681 bin 500 TL

2021 Hyundai Tucson 1.6 CRDi Elite DCT: 656 bin 100 TL

2021 Hyundai Tucson 1.6 Comfort DCT 583 bin 810 TL

2021 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi GT AT: 775 bin TL

2021 Peugeot 3008 1.6 Allure AT: 764 bin TL

2021 Volkswagen Tiguan 1.5 Life DSG: 648 bin 200 TL

2021 Dacia Duster Yeni 1.3 Prestige EDC: 449 bin TL

2021 Renault Kadjar 1.3 Touch Roof EDC: 628 bin TL.

2025'TE % 35'E ÇIKACAK

Ülkemizde satılan her üç sıfır kilometre araçtan biri SUV oldu. ODD verilerine göre Ocak-Haziran 2021 döneminde satılan 310 bin yeni aracın 128 bin 294 adedi sedan (yüzde 41.3). 105 bin 668'i SUV (yüzde 34.05) ve 70 bin 34 adedi de (yüzde 22.5) HB sınıfında yer aldı.SUV trendinin büyümesini sürdürmesi beklenirken 2025 yılında Türkiye pazarında aldığı payın yüzde 35'e yükselmesi bekleniyor. Aynı şekilde şu anda Avrupa'da yüzde 37 olan SUV pazarının aldığı payın da 2025'te daha da artıp yüzde 45'e çıkması bekleniyor.

EN UCUZU 164.900 TL

Türkiye pazarında satılan tüm sıfır kilometre otomobillerde olduğu gibi SUV modellerde de fiyatı belirleyen en büyük etken ÖTV oranı. Motor ve donanım seviyesi olarak başlangıç fiyatı yüzde 50'lik ilk vergi dilimine girmeyi başaran SUV'lar fiyat avantajlarını kullanarak rekabette öne çıkıyor. Dacia'nın B SUV modeli Sandero,1.0 lt 65 beygirlik benzinli motoru ve 164 bin 900 TL'lik başlangıç fiyatıyla ülkemiz pazarındaki en uygun fiyatlı SUV unvanını kazanıyor. Modelin üst donanım seviyesinde fiyat 211 bin 900 TL'ye çıkıyor. Türkiye'nin en çok satan SUV listesinde yıllardır ilk sırada yer alan Dacia Duster, 1.0 lt 90 beygirlik benzinli motor ve baz donanım seviyesindeki 203 bin TL başlangıç fiyatıyla pazarda ağırlığın hissettiriyor.

EGEA CROSS ATAKTA

Motor ve donanım seviyesi yükseldikçe en üst fiyatı 303 bin TL'ye çıkan modelin ardından satış listesinin ikinci sırasına Fiat Egea Cross yerleşiyor. 1.4 lt benzinli motora sahip Cross modeli 182 bin 900 TL gibi iddialı başlangıç fiyatıyla tüketicileri etkiliyor. Şu anda sadece manuel şanzımanı bulunmasına rağmen B SUV Egea Cross, satış listesinin ikinci sırasında yer alıyor.

Yerli üretimle birlikte fiyatlar gerileyecek

SUV modellerde de olduğu gibi tüm sıfır kilometre otomobillerde de fiyatı belirleyen en büyük etken ÖTV oranı. Türkiye pazarında yüzde 50'lik ÖTV dilimine girip anahtar teslimi fiyatı 250 bin TL ve altında olan modeller pazarın önemli bir kısmını oluşturuyor. Donanım seviyesi artıp, otomatik şanzıman tercih edildiği zaman başlangıç fiyatları 300 bin TL'ye yükseliyor. Neredeyse yüzde 95'i ithal olan SUV modellerin payı, yerli üretimin artmasıyla inişe geçecek. Üretimi geçtiğimiz aylarda başlayan Hyundai Bayon, Egea Cross ve Toyota Adapazarı fabrikasında bantlardan çıkan Toyota C-HR yerli SUV modellerimiz olarak sıralanıyor. TOGG'un elekrikli SUV'u da rekabeti artıracak.

C SEGMENTİ NEDİR?

Otomobiller, müşteri gözünde kolay bir şekilde ayırt edilebilmeleri ve rahatça karşılaştırılabilmeleri için sınıflara ayrılır. Bu sınıflar ise araçların marka ve modellerine göre belirlenir. Orta sınıf otomobilleri bir araya getiren C segment çatısı altında birleşen otomobillerin özelliği 410-460 santimetre aralığında olmalarıdır. Geniş bir skalaya sahip olan bu otomobiller "orta sınıf"ta değerlendirilseler de birçok Premium model araç bu çatının altına girer. Hatchback (HB), Hatchback Premium, Sedan, Station Vagon, Coupe, Coupe Premium, Cabrolet, SUV, SUV Premium, MPV ve MPV Premium model araçlar C segmentin geniş yelpazesini oluşturur.