Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Mahmut Asmalı, 'Nitelikli Turizmin Geliştirilmesi' konulu MÜSİAD 105. Genel İdare Kurulu'nda yaptığı konuşmada, her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de yenilikçi stratejilere, işbirliklerine ve yeni iş modellerine imza atarak ilerlediklerini söyledi.
2021'DE YÜZDE 83 ARTIŞ
Türkiye'yi turizmde dünya markası yapana kadar çalışacaklarını belirten Asmalı, "Yaşanan tüm gelişmelere rağmen turizm sektörü, Türkiye'nin ulusal ve global perspektifteki algısını en üst düzeye çıkarabilecek bir güce sahip. Salgının olumsuz etkilerine rağmen ülkemiz, 2021'de yurtdışı ziyaretçi sayısında 29 milyonu, turizm gelirlerinde ise 24 milyar doları aştı. Bu rakamlar; 2020'ye göre ziyaretçi sayısında yüzde 83'lük, gelir noktasında ise yüzde 100'lük bir artışa tekabül ediyor" dedi. Turizm sektöründe alternatif turizm çeşitleriyle iç turizmi hareketlendirmeye yönelik adımların da atılması gerektiğini belirten Asmalı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın, bu noktada çok etkili bir strateji uyguladığını kaydetti.
ANADOLU'YA YAYILACAK
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan da, turizmin ülke için stratejik bir sektör olduğunu ifade etti. Türkiye turizminin 2019'da da çok iyi bir duruma geldiğini aktaran Nadir Alparslan, şöyle konuştu: "Turizmin Anadolu'nun her köşesine yayılması ve 12 ay turizmin yapılmasına çok yaklaşmıştık. Ancak ne yazık ki pandemi süreci bu hareketi baltaladı. Bu yıl tekrar aynı konjonktürü yakalama fırsatına ulaştık. Ancak bu defa da malesef savaşla karşı karşıyayız. Savaşın kısa sürede çözüleceğini düşünecek olursak Türkiye'de turizm Anadolu'da çok hızlı bir şekilde gelişecek ve de yılın 12 ayına yayılacaktır."