162 bin işletme ilk kez e-ticarete girdi

Pandemi süreci e-pazaryerlerine talebi artırınca Türkiye'de geçen yıl 162 bin 51 işletme ilk defa e-ticarete girdi.

Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, aracı hizmet sağlayıcılar üzerinden alışveriş yapanların yüzde 48'ini kadınlar, yüzde 52'sini erkekler oluştururken vatandaşların yüzde 70'i mobil uygulamalardan alışveriş yaptı. Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde, beyaz eşya ve küçük ev aletleri yaklaşık 52.9 milyar lirayla ilk sırada yer alırken, giyim, ayakkabı ve aksesuar 24.2 milyar lira, elektronik sektörü ise 21.4 milyar lira oldu.

KİŞİ BAŞI 4.749 LİRA HARCADIK

Verilere göre, Türkiye'de geçen yıl kişi başına düşen e-ticaret harcaması bir önceki yıla göre yüzde 69 artış göstererek 4 bin 749 lira seviyesine yükseldi. İstanbul'da kişi başına düşen e-ticaret harcaması 6 bin 324 lira, Ankara'da 3 bin 795 lira ve İzmir'de 3 bin 400 lira olarak gerçekleşti. Bu arada ortalama sepet tutarı 110 lira oldu. E-ticaret hacminin yüzde 16.6'sı cuma günleri gerçekleşirken, ikinci sırada yüzde 16.1 ile salı öne çıktı.