2017 yılına girmemizle beraber kimlik kartı başvuruları da hız kazanacak. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Projesi kapsamında Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı herkesin kimlikleri yenilenecek. Bunun için İlçe Nüfus Müdürlüklerine başvurmak gerekecek. Peki kimlik randevu nasıl alınır? Kimlik kartı başvurusu nasıl yapılır? İşte, kimlik için randevu almak isteyenlerin yapması gerekenler.
KİMLİK RANDEVUSU NASIL ALINIR?
2 Ocak'tan itibaren tüm Türkiye’de kimlik kartları için başvuru yapılabilecek. Kimlik kartı almak için 15 yaşından büyüklerin yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere şahsen başvuru yapması gerekiyor. Başvuru için ilçe nüfus müdürlüğüne doğrudan ya da zaman kaybına sebep vermemek için randevu alarak gidilebilecek.
YENİ KİMLİK RANDEVUSU ALMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Çipli kimlik kartlarına geçiş işlemleri yürütülen 11 ilde bugüne kadar yaklaşık 150 bin kişiye yeni kimlikleri teslim edildi. Kırıkkale'yle başlayan projeye daha sonra Adıyaman, Aksaray, Burdur, Uşak ve Yalova eklendi. Bu illerde yeni kimlik kartı almak için başvuru imkanı sağlanmasıyla proje kapsamındaki il sayısı 11'e ulaştı.
Kimlik kartı başvurusu için son 6 ay içinde çekilmiş 1 biyometrik fotoğraf ve kimlik beyanı için nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı bir belgenin olması yeterli olacak.Başvuru sonucunda kişiye başvuru belgesinin bir nüshası verilecek. Kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı ve değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 lira, kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 lira ödenecek.
15 yaşını tamamlamayan çocuklar için veli veya vasileri başvuruda bulunabilecek. Talep edilmediği sürece 15 yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğrafa yer verilmeyecek.
Başvuru esnasında kimlik bilgileri kontrol edilecek, gereken alanlarda güncellemeler gerçekleştirilecek, fotoğraf taranacak, biyometrik verileri alınacak (her iki el için parmak izi, parmak damar izi, el ayası damar izi).
Başvuru sonunda kişilere PIN zarfında bulunan 6 haneli şifre verilecek. Bu şifre, banka kartlarında olduğu gibi bazı işlemlerde kimlik doğrulama amacıyla kullanılacak. PIN kodu, kimlik kartı teslim edilinceye kadar aktive olmayacak. PIN kodu ilçe nüfus müdürlüklerinde bulunan kioskları kullanarak değiştirebilecek.
Yapılacak değerlendirmenin ardından kimlik kartı hazırlanarak, başvuru esnasında belirtilen adrese PTT Kargo aracılığıyla teslim edilecek.