Hasan Kuş
Kuşkusuz mobil bankacılık bankaların dijital yatırımlarında büyük öneme sahip. TEB'de bu kanala önemi yatırımlar yapan bankaların arasında yer alıyor. Keza TEB'in bireysel dijital müşterilerinin yaklaşık yüzde 85'i sadece mobil bankacılıktan işlem yapıyor. TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi ayrıca tüm günlük bankacılık işlemlerinde ise mobil bankacılığın payının her gün arttığını da söylüyor. Bu nedenle sadece dijital kanallarda değil tüm bankada hemen her projede önceliklerinin projenin ilk ve sadece mobil bankacılık kanallarından sunulmasını sağlamak olduğunu dile getiren Mendi, "KOBİ ve işletme müşterilerimiz için de trend benzer, CEPTETEB İşte kanalından işlem yapan müşterilerimizin sayısını ve memnuniyetini artırmak için bu müşterilerimize özel projelerimizde de mobil kanala öncelik veriyoruz" diyor.
Bankacılık işlemlerinde ana kanalın mobil bankacılık olması ile birlikte tüm bankaların bu kanaldaki ürün ve işlem çeşitliliğine yatırım yaptığını belirten Gökhan Mendi, "Artık en iyi müşteri deneyimini farklı ürün ve servislerle sunan, değişimlere hızlı adapte olan bankalar tercih ediliyor. Dijitalden müşteri olma, açık bankacılık hizmetlerinin yaygınlaşması gibi regülatif yenilikler de bunu destekler halde. Bugün nasıl finansal işlemlerin büyük bir kısmı mobil kanallardan gerçekleştiriliyorsa, müşteri olma süreçleri de bu yönde hızlı bir yükseliş gösteriyor ve önümüzdeki üç yıl içinde müşterilerin yaklaşık yüzde 80'ini uzaktan edinmeyi hedefliyoruz" yorumunda bulunuyor.
Mendi, özellikle birden fazla banka kullanan bireysel ve tüzel müşteriler için tüm banka hesaplarını tek banka uygulamasında görebilmesinin sektör için büyük bir yenilik olduğunu belirterek, "Bizler de alıştığı ve beğendiği CEPTETEB Mobil deneyimi ile müşterilerimize diğer banka hesaplarına erişim imkanı sağladık. İlerleyen dönemlerde daha fazla ürün ve işlemde bu erişimin artması ve platform bankacılığı gibi gelişmelerle bankaların kendi uygulamaları ile çizdiği sınırlar ortadan kalkacak ve müşteriler için bankacılık ürün ve hizmetlerine erişim kolaylaşacak ve hızlanacak" diyor. Ayrıca Mendi mobil bankacılıkta başlatılan dijital bankacılık dönüşümü gibi bu yeni dönemde de öncü bankalardan olmayı hedeflediklerini de ekliyor.
Gökhan Mendi, Türk bankacılık sektörünün dünyaya yön verecek ölçüde teknolojiyi etkin kullanan bir yapıya sahip olduğunu dile getiriyor. Tecrübe ve teknolojik altyapılarını da kullanarak yeni gelişmelere hızlı bir şekilde adapte olabildiklerini kaydeden Mendi, "Bugün müşterilerimiz CEPTETEB Mobil'in içinden 'Canlı Yardım' menüsü aracılığı ile anında müşteri temsilcisi ile yazılı görüşme yapabiliyor. İlerleyen dönemlerde hem canlı yardım hem de yapay zekâ destekli asistan hizmetimizdeki geliştirmelerle müşterilerimize bu alanda daha iyi ve hızlı destek verecek projeleri hayata geçirmeyi hedefliyoruz" diyor.