Veraset ilamı nasıl sorgulanır, e devlet miras sorgulama işlemleri araştırılıyor. Veraset ilamı, mirasçılık belgesi nedir? E devlet giriş ekranı ile artık miras sorgulama işlemi yapılabilecek. e-Devlet hizmetleri arasına bir yenisini daha ekledi. Mirasçılık belgesi sorgulamak isteyenler bu hizmete e-Devlet üzerinden ulaşabilecekler. e-Devlet resmi internet sitesi olan https://www.turkiye.gov.tr/ adresini açınız. Daha sonra kullanıcı bölümündan T.C ve şifrenizi yazarak kullanıcı girişi yapınız. Daha sonra anasayfada bulunan arama butonuna "Veraset İlami Sorgulama" yazmanız yeterli olacaktır. Bireylerin vefatı durumunda miras üzerinde kimlerin hangi oranda hak sahibi olduklarının yazılı olduğu belgeye “Veraset İlamı” adı verilmektedir. Veraset ilamı ölen bir kişinin ardından ölen kişinin mirasçılarının yer aldığı mahkeme kararı ile ya da Noterden çıkartılabilen mirasçılık belgesidir.
Veraset ilamı çıkarılabilmesi için yasal veya atanmış mirasçı olunması gerekir. Yasal mirasçılar için mirasçı olunduğu basitçe kimlik ibraz edilerek ispatlanabilirken, atanmış mirasçılar açısından mirasçı olduğunun ispatı için noter veya mahkeme huzurunda ispat gereklidir.
VERASET İLAMI NASIL SORGULANIR?
e-Devlet resmi internet sitesi olan https://www.turkiye.gov.tr/ adresini açınız. Daha sonra kullanıcı bölümündan T.C ve şifrenizi yazarak kullanıcı girişi yapınız. Daha sonra anasayfada bulunan arama butonuna "Veraset İlami Sorgulama" yazmanız yeterli olacaktır.
VERASET İLAMI SORGULAMA NE ZAMAN BAŞLIYOR?
Son dönemde "Soya Ağacı" ve "1853-1928 Dönemine Ait Şehit Bilgisi Sorgulama" hizmeti başlatan e-Devlet uygulaması bu kez de sistem üzerinden "Mirasçılık Belgesi" hizmeti vermeye başlıyor.
6 Mart tarihinden itibaren verilmeye başlanacak hizmet ile ölüm tarihi 1990 yılı sonrası olan kişiler için “Mirasçılık Belgesi Verilmesi” talebinin UYAP sisteminden yapılması zorunlu hale getirildi.
Konuyla ilgili olarak yapılan açıklama şöyle:
"Yargı birimlerinden alınan “Mirasçılık Belgesi Verilmesi” talepleri UYAP üzerinden elektronik ortamda 06.03.2015 tarihinden itibaren verilmeye başlanmıştır. 16.12.2016 tarihinden itibaren yargılamayı gerektiren durumlar hariç olmak üzere ölüm tarihi 1990 yılı sonrası olan kişiler için “Mirasçılık Belgesi Verilmesi” talebinin UYAP sisteminden yapılması zorunlu hale getirilmiştir. Bu kapsamda yukarıdaki koşula uyan “Mirasçılık Belgesi Verilmesi” ve Mirasçılık Belgesinin İptali” kararları bu hizmet üzerinden görüntülenebilecektir."
VERASET İLAMI NEDİR?
Bireylerin vefatı durumunda miras üzerinde kimlerin hangi oranda hak sahibi olduklarının yazılı olduğu belgeye “Veraset İlamı” adı verilmektedir.
Veraset ilamı ölen bir kişinin ardından ölen kişinin mirasçılarının yer aldığı mahkeme kararı ile ya da Noterden çıkartılabilen mirasçılık belgesidir. Veraset ilamı çıkarılabilmesi için yasal veya atanmış mirasçı olunması gerekir. Yasal mirasçılar için mirasçı olunduğu basitçe kimlik ibraz edilerek ispatlanabilirken, atanmış mirasçılar açısından mirasçı olduğunun ispatı için noter veya mahkeme huzurunda ispat gereklidir.
MİRASÇILIK BELGESİ NEDİR?
Veraset ilamı diğer adıyla mirasçılık belgesi olarak bilinir. Zaten veraset ilamı kavramı 4721 sayılı Meden Kanun içerisinde 598. Maddede “Mirasçılık Belgesi” olarak ifade edilmektedir.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
E-devlet’e giriş için PTT’den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. E-imza veya mobil imza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-imza veya m-imza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.Şifre ile ilk defa giriş yaptığınız durumda sistem sizi şifre değiştirme sayfasına yönlendirir. Bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. E devlet şifresi almak için PTT'ye 2 TL ödemeniz gerekiyor.
E DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NE YAPILMALI?
Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.
Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:
Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
Cep telefonuma gelecek kodu girerek
Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.