TUSAŞ yeni nesil ATAK projesini açıkladı

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, yeni nesil temel eğitim uçağı HÜRKUŞ’un jet versiyonu HÜRJET projesinde ilerleme katedildiğini, iki motorlu insansız hava aracı ANKA için çalışmaların devam ettiğini söyledi. Kotil, 'Şu andaki ATAK helikopteri 5 tondur. 8 tonluk daha büyük bir ATAK helikopteri projesini de konsept olarak başlattık. T-625 dediğimiz 12 yolcu taşıyan 6 tonluk helikopterimizin çalışmaları devam ediyor' açıklamalarında bulundu.

1

Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfının (TSKGV) 30. kuruluş yıl dönümü nedeniyle öğrenciler ile vakıf bağışçılarından oluşan 250 kişi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’yi (TAİ) gezdi. Program kapsamında TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, şirketin yürüttüğü projelere ilişkin katılımcılara bilgi verdi. Kotil, yeni nesil temel eğitim uçağı HÜRKUŞ’un jet versiyonu HÜRJET projesinde ilerleme katedildiğini, insansız hava aracı ANKA’nın geliştirilmesi için iki motorlu, 700 kilogram yük taşıyabilen İHA projesinde çalışmaların başlatıldığını ve 5. nesil savaş uçağı (Turkish Fighter) projesinin mimarisinde çalışmaların hızla yürütüldüğü müjdesini verdi. ANKA projesinde tasarım olarak projenin kapatılıp seri üretim aşamasına geçildiğini kaydeden Kotil, İHA muhabirine yaptığı açıklamada şu bilgileri verdi:

ANKA projesi seri üretim olarak devam edecek. İnsansız hava aracının da yeni bir versiyonunu başlatıyoruz. Bugünkü uçağımız 200 kilogram taşıyabiliyor, yenisi 700 kilogram taşıyacak. ATAK helikopterini İtalyanlar ile beraber yapıyoruz. Şu andaki ATAK helikopteri 5 tondur. 8 tonluk daha büyük bir ATAK helikopteri projesini de konsept olarak başlattık. T-625 dediğimiz 12 yolcu taşıyan 6 tonluk helikopterimizin çalışmaları devam ediyor. Prototipleri şu anda imal ediliyor ve gelecek ayda ilk uçuşunu yapacak. Small-GEO dediğimiz haberleşme uydusunu da yapıyoruz. 1 ton ağırlığında ve 22 tane transponderi, yayın yapan anteni bulunuyor. Kendi imkanlarımız ile paylaştık ve 2 yılda bitireceğiz. Şu anda pazarlamasına devam ediyoruz. HÜRJET projemize de başladık ve bayağı ilerleme katettik.

 
Türkiye’de 250 F-16 savaş uçağının olduğunu ancak 20 yıl sonra bu uçakların kullanım ömürlerinin sona ereceğini ve servis dışı kalacağını belirten Kotil, “F-16’lar 4. nesil uçaklardır. Eğer uçak milli değilse kumandası da zor oluyor. Dolayısıyla 5. nesil uçakların Türkiye’de yapılmış olması gerekiyor. Ülkemizin bekası için bu çok önemli. Bu projeyi devletimiz başlattı ve şu anda mimarisinin yapıldığı aşamadayız. 3 yıl sonra bu 5. nesil uçağın mimarisi bitmiş olacak.

Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfının (TSKGV) 30. kuruluş yıl dönümü nedeniyle öğrenciler ile vakıf bağışçılarından oluşan 250 kişi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’yi (TAİ) gezdi. Program kapsamında TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, şirketin yürüttüğü projelere ilişkin katılımcılara bilgi verdi. Kotil, yeni nesil temel eğitim uçağı HÜRKUŞ’un jet versiyonu HÜRJET projesinde ilerleme katedildiğini, insansız hava aracı ANKA’nın geliştirilmesi için iki motorlu, 700 kilogram yük taşıyabilen İHA projesinde çalışmaların başlatıldığını ve 5. nesil savaş uçağı (Turkish Fighter) projesinin mimarisinde çalışmaların hızla yürütüldüğü müjdesini verdi. ANKA projesinde tasarım olarak projenin kapatılıp seri üretim aşamasına geçildiğini kaydeden Kotil, İHA muhabirine yaptığı açıklamada şu bilgileri verdi:

ANKA projesi seri üretim olarak devam edecek. İnsansız hava aracının da yeni bir versiyonunu başlatıyoruz. Bugünkü uçağımız 200 kilogram taşıyabiliyor, yenisi 700 kilogram taşıyacak. ATAK helikopterini İtalyanlar ile beraber yapıyoruz. Şu andaki ATAK helikopteri 5 tondur. 8 tonluk daha büyük bir ATAK helikopteri projesini de konsept olarak başlattık. T-625 dediğimiz 12 yolcu taşıyan 6 tonluk helikopterimizin çalışmaları devam ediyor. Prototipleri şu anda imal ediliyor ve gelecek ayda ilk uçuşunu yapacak. Small-GEO dediğimiz haberleşme uydusunu da yapıyoruz. 1 ton ağırlığında ve 22 tane transponderi, yayın yapan anteni bulunuyor. Kendi imkanlarımız ile paylaştık ve 2 yılda bitireceğiz. Şu anda pazarlamasına devam ediyoruz. HÜRJET projemize de başladık ve bayağı ilerleme katettik.

 
Türkiye’de 250 F-16 savaş uçağının olduğunu ancak 20 yıl sonra bu uçakların kullanım ömürlerinin sona ereceğini ve servis dışı kalacağını belirten Kotil, “F-16’lar 4. nesil uçaklardır. Eğer uçak milli değilse kumandası da zor oluyor. Dolayısıyla 5. nesil uçakların Türkiye’de yapılmış olması gerekiyor. Ülkemizin bekası için bu çok önemli. Bu projeyi devletimiz başlattı ve şu anda mimarisinin yapıldığı aşamadayız. 3 yıl sonra bu 5. nesil uçağın mimarisi bitmiş olacak.

İHA