Türkiye'nin de üretim ortağı olduğu "geleceğin nakliye uçağı" olarak nitelendirilen ve tank, tır, helikopter taşıyabilen A400M'den Türk Hava Kuvvetleri envanterinde halen aktif olarak 5 adet bulunuyor. Airbus A400M Atlas tipi uçaktan toplam olarak 10 adet sipariş verilmişti.
Üstün teknolojiyle donatılan ve gerektiğinde pilotsuz uçabilen A400M'lerde İspanya'da yaklaşık 2,5 ay eğitim gören personeller görev alabiliyor.
Havada yakıt alabilme özelliğiyle menzil tanımaksızın uçabilen A400M'ler, normal kargo uçaklarına göre de daha fazla yük taşıyarak ülkelere stratejik anlamda önemli kolaylıklar sağlıyor.
Üstün uçuş özellikleriyle donatılan A400M'ler, Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini arttırıyor.
10 A400M 30 NORMAL KARGO UÇAĞINA BEDEL
Yükseklikleri veya ağırlıkları nedeniyle normal kargo uçaklarıyla taşınması imkansız olan yüklerin A400M'ler sayesinde rahatlıkla taşınabiliyor.
Uçakların her biriyle Altay tankı, 6 landrover cip, 2 orta boy kargo kamyonu, 3 ZPT ve 2 Atak helikopteri, üzerinde araç, cihaz, malzeme yüklü halde tırlar ve gemi konteynerleri gibi yükleri istenilen en uzak mesafeye rahatlıkla taşınabiliyor.
SIFIR GÖRÜŞ ŞARTLARINDA İNİŞ YAPABİLİYOR
A400M'ler, diğer ulaştırma uçaklarında olmayan sivil uçakların da çok az kısmında bulunan head up display ekranına sahip. Bu özellikle pilot uçağın alt gövdesindeki sistemlerin hiçbirisine bakmadan sadece baş üzerindeki head up display vasıtasıyla uçağı uçurabiliyor. Alt bölümde 8 çok amaçlı görüntü paneli, normal uçaklardan farklı olarak fly-by-wire sistemi olarak adlandırdığımız yandan kumanda sistemi mevcut. Uçağımız, Cat 3 ILS özelliği ile sıfır görüş şartlarında iniş yapabildiği gibi kızıl ötesi görüş sistemiyle ışıklandırılmamış alanlara da iniş yapma kabiliyetine sahip. Gaz kolu manuel kullanım dışında otomatik sistemle donatılan uçakta, tamamen sinyalizasyon üzerine tasarlanmış kumanda tekniği bulunuyor. A400M'ler kendi kendine uçabilen, inebilen, frenlemesini yaparak durabilen uçaklar.
Star