Turizmde markalaşmaya 202 milyon TL kaynak

Turizm Bakanlığı, yurtdışında ‘Türkiye Markası’ yaratmak için tanıtıma 202 milyon lira ayırdı.

Türkiye turizminin yurtdışı tanıtım projelerinde patlama yaşanacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı, uluslararası rekabette Türk turizminin elini daha da güçlendirmek için yurtdışı pazarlama ve tanıtım atağına kalkacak.

14 FUAR İÇİN DESTEK

Türkiye’nin turizm alanında uluslar arası ölçekteki rekabet gücünü, pazar payını ve marka değerini artırmak için harekete geçen Kültür ve Turizm Bakanlığı, uluslararası alanda tutarlı, anlamlı ve çekici bir Türkiye markası yaratmaya yönelik tanıtım stratejileri için 201 milyon 654 bin lira kaynak ayırdı. Bu yıl 14 adet yurtdışı turizm fuarlarına destek verecek olan Bakanlık, yurtdışında gerçekleştirilen turizm ihtisas fuarlarına Kültür ve Tanıtma Müşavirlik / Ataşeliklerimiz aracılığıyla katılım sağlayarak, Türkiye’yle ilgili CD ve dokümanların dağıtılmasını sağlayacak. Ayrıca bölge ve şehir tanıtımları gerçekleştirecek. Taksi ve otobüs giydirmenin yanı sıra havaalanları, AVM’ler ve bilboardlarda Türkiye’nin tanıtımı yapılacak.  

PROJELER YÜZDE 40 ARTACAK

Yurtdışında yapılan halkla ilişkiler ve özel etkinlik/ projelerin sayısı bu yıl yüzde 40 oranında artırılacak. Aynı zamanda tanıtım için gazeteci, sanatçı gibi yabancı kanaat önderleri ülkemizde ağırlanacak. Yurtdışında gastronomi, sanatsal etkinlikler gibi çeşitli kültürel diplomasi ve halkla ilişkiler faaliyetleri yürütülecek.