Telefonlar neden çekmiyor? sorusu arama motorunda hızla aranmaya başladı. 26 Eylül tarihibde İstanbul'da büyük bir deprem meydana geldi. AFAD açıklamasında Marmara Denizi'nde saat 13:59'da 5,8 büyüklüğünde deprem meydana geldiğini açıkladı. Depremin ardından telefonlarına sarılan vatandaşlar telefonların çekmediğini gördü. Telefonlar niye çekmiyor? sorusunun yanıtı aranıyor.. İşte yanıtı...
TELEFONLAR NEDEN ÇEKMİYOR?
Deprem sonrası telefonlar çekmiyor. Depremin ardından, cep telefon hatlarında yaşanan yoğunluk nedeniyle ulaşılamaz hale geldi. Mobil ağ hatası ve servis yok uyarılarının telefon şebekelerindeki aşırı yoğunluğun azalmasının ardından yeniden normale dönmesi bekleniyor. Telefonların neden çalışmadığı belli oldu
AFAD’dan yapılan açıklamada “İstanbul’daki deprem sonrası enerji hatları ve altyapıda sorun olmadığı tespit edildi. Bazı baz istasyonlarında yoğunluk yaşanıyor.” açıklaması yaptı.
TÜRK TELEKOM'DAN AÇIKLAMA
Türk Telekom, deprem sebebiyle mobil hatlardaki yoğunluk kaynaklı kesinti söz konusu olmakla beraber, şirketin sabit ses, geniş bant ve fiber altyapısında herhangi bir kesinti ve sorun bulunmadığını duyurdu.
Türk Telekom tarafından Twitter'dan yapılan paylaşımın ardından gece 01.05'te ayrıca bir yazılı açıklama daha yapan TT, yaşanan sorun nedeniyle abonelerinden özür diledi. TT'nin açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
"Abonelerimize daha iyi hizmet vermek için teknoloji altyapımızı yenileme çalışmaları devam ederken, 26.09.2019 saat 14:00'de İstanbul’da 5.8 şiddetinde bir deprem meydana gelmiştir. Yaşanan deprem sonrasında sesli aramalardaki trafik yoğunluğu nedeniyle mobil iletişimde aksaklık yaşanmıştır. Sorun sadece mobil iletişimi olumsuz etkilemiş olup sabit ses, geniş bant ve fiber altyapı hizmetlerimizde bir sorun oluşmamıştır. Uzman ekiplerimizin titiz çalışmaları sonucu abonelerimizin büyük bir bölümünün iletişimi normalleşmiştir. Kısa bir süre sonra tüm abonelerimiz normal hizmetlerini almaya başlayacaktır. Yaşanan bu aksaklık nedeniyle üzüntülerimizi belirtir, süreçten etkilenen tüm abonelerimizden özür dileriz. Kamuoyuna saygıyla sunarız."
TÜRK TELEKOM'DAN MÜŞTERİLERİNE İNTERNET HEDİYESİ
Yaşanan bu olumsuzluğu bir nebze de olsa telafi edebilmek adına, tüm mobil abonelerimize 2 ay boyunca aylık 5 GB, toplam 10 GB mobil internet tanımlanacaktır.
Tüm müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.